Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Wyzwania strategiczne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa / red. nauk. Elżbieta Wrońska-Bukalska.
Okładka pozycji Wyzwania strategiczne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa

Wyzwania strategiczne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa




Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych.
Książka może być wykorzystana zarówno na studiach ekonomicznych stacjonarnych i niestacjonarnych, jak również na studiach podyplomowych i kursach dla absolwentów szkół

wyższych zatrudnionych w przedsiębiorstwach czy bankach. Będzie też pożyteczną lekturą dla tych, którzy z różnych powodów chcą poznać praktyczną stronę finansów przedsiębiorstwa i nabyć praktyczne umiejętności.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Elżbieta Wrońska-Bukalska.
Hasła:Przedsiębiorstwo - finanse - zarządzanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2013.
Opis fizyczny:305 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Powiązane zestawienia:Przedsiębiorstwo - finanse
Przedsiębiorstwo – organizacja
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część A. Finansowe aspekty decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  2. Rozdział 1. Strategie finansowe przedsiębiorstw
  3. Małgorzata Dyl
  4. 1. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw we współczesnych warunkach rynkowych
  5. 1.1. Wpływ podejmowanych w przedsiębiorstwie decyzji na proces zarządzania finansami
  6. 1.2. Cel finansowy przedsiębiorstwa
  7. 1.3. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
  8. 1.4. Cząstkowe cele finansowe przedsiębiorstw
  9. 2. Miejsce i rola strategii finansowych w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstw
  10. 2.1. Zasady opracowywania strategii finansowej i jej wpływ na realizację celów przedsiębiorstwa
  11. 2.2. Zarządzanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie
  12. 2.3. Strategie inwestowania w aktywa bieżące
  13. 2.4. Strategie kapitału obrotowego netto
  14. 3. Istota i rodzaje finansowania przedsiębiorstw
  15. 3.1. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw
  16. 3.2. Strategie finansowania przedsiębiorstw
  17. 3.3. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie
  18. Podsumowanie
  19. Bibliografia
  20. Rozdział 2. Strategie zarządzania obciążeniami podatkowymi
  21. Agnieszka Rogalska
  22. 1. Istota i cele strategii zarządzania obciążeniami podatkowymi
  23. 2. Rodzaje strategii podatkowych
  24. 3. Prezentacja strategii podatkowej stosowanej w firmie X - studium przypadku
  25. 4. Strategia podatkowa zastosowana przez firmę Y - studium przypadku
  26. 5. Podatek VAT
  27. Podsumowanie
  28. Bibliografia
  29. Rozdział 3. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
  30. Łukasz Wiszniewski
  31. 1. Przesłanki i istota restrukturyzacji
  32. 2. Klasyfikacja restrukturyzacji
  33. 3. Narzędzia restrukturyzacji
  34. 4. Przebieg procesu restrukturyzacyjnego
  35. 4.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
  36. 4.2. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
  37. 4.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
  38. 4.4. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa a jego strategia
  39. 4.5. Realizacja procesu restrukturyzacji i jego kontrola
  40. 5. Restrukturyzacja finansowa
  41. 5.1. Techniki restrukturyzacji finansowej
  42. 5.2. Formy restrukturyzacji finansowej
  43. 6. Restrukturyzacja operacyjna
  44. 7. Restrukturyzacja zakresu działania
  45. 8. Restrukturyzacja poprzez podział
  46. 9. Charakterystyka procesu restrukturyzacji wybranego przedsiębiorstwa - studium przypadku
  47. 9.1. Opis działalności Spółki w latach 1998-2003
  48. 9.2. Analiza finansowa Przedsiębiorstwa
  49. 9.3. Formy restrukturyzacji Spółki w latach 1998-2003
  50. 9.4. Funkcjonowanie Spółki w latach 2004-2010
  51. 9.5. Analiza finansowa Przedsiębiorstwa w latach 2004-2010
  52. 9.6. Formy restrukturyzacji Spółki w latach 2004-2010
  53. Podsumowanie
  54. Bibliografia
  55. Część B. Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
  56. Rozdział 4. Miejsce przedsiębiorstwa na rynku finansowym
  57. Ewa Myszak
  58. 1. Istota rynku kapitałowego
  59. 2. Powiązania pomiędzy rynkiem kapitałowym a przedsiębiorstwem
  60. 3. Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
  61. Podsumowanie
  62. Bibliografia
  63. Rozdział 5. Czynniki fundamentalne ustalania ceny emisyjnej
  64. Ewa Myszak
  65. 1. Ustalanie ceny emisyjnej akcji jako kluczowy element decydujący o powodzeniu pierwszej emisji akcji
  66. 2. Analiza fundamentalna jako sposób identyfikacji czynników determinujących cenę emisyjną
  67. 3. Czynniki fundamentalne związane z otoczeniem makroekonomicznym spółki
  68. 4. Czynniki fundamentalne powiązane z analizą sektorową spółki
  69. 5. Analiza sytuacyjna spółki jako etap identyfikacji czynników fundamentalnych
  70. 6. Analiza finansowa spółki jako podstawowy element jej analizy fundamentalnej
  71. 7. Wycena akcji
  72. 8. Rynkowe czynniki determinujące cenę emisyjną oraz psychologiczne determinanty wyceny
  73. Podsumowanie
  74. Bibliografia
  75. Rozdział 6. Polityka dywidend spółek publicznych
  76. Michał Janisz
  77. 1. Istota i rodzaje dywidend
  78. 2. Pomiar poziomu dywidend
  79. 3. Modele wypłat dywidend
  80. 4. Teorie polityki dywidend
  81. 5. Charakterystyka spółek z GPW wypłacających dywidendy
  82. 5.1. Liczba spółek wypłacających dywidendę
  83. 5.2. Wysokość wypłacanych dywidend przez spółki z GPW
  84. 5.3. Wypłacanie dywidend przez spółki z poszczególnych branż
  85. 5.4. Dywidendy spółek z udziałem Skarbu Państwa
  86. 5.5. Wpływ polityki dywidend na ceny akcji notowanych na GPW
  87. 5.5.1. Porównanie kursów spółek budowlanych wypłacających dywidendy na tle całej branży
  88. 5.5.2. Porównanie kursów spółek informatycznych wypłacających dywidendy na tle całej branży
  89. 5.5.3. Porównanie kursów banków wypłacających dywidendy na tle całej branży
  90. 5.5.4. Porównanie kursów spółek spożywczych wypłacających dywidendy na tle całej branży
  91. Podsumowanie
  92. Bibliografia
  93. Część C. Rozwój przedsiębiorstwa poprzez fuzje i przejęcia
  94. Rozdział 7. Fuzje i przejęcia jako metody realizacji strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  95. Justyna Borowska
  96. 1. Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
  97. 2. Istota oraz pojęcie fuzji i przejęcia
  98. 3. Klasyfikacja fuzji i przejęć
  99. 4. Motywy fuzji i przejęć
  100. 4.1. Motywy nabywcy
  101. 4.2. Motywy sprzedawcy
  102. 5. Sposoby finansowania procesów fuzji i przejęć
  103. 5.1. Finansowanie fuzji i przejęć za pomocą środków własnych oferenta
  104. 5.2. Finansowanie transakcji konsolidacji długiem
  105. 5.3. Instrumenty hybrydowe jako metoda finansowania fuzji oraz przejęć
  106. 6. Ryzyko związane z operacjami fuzji i przejęć
  107. 7. Przykład fuzji - Polimex i Mostostal
  108. 7.1. Motywy przeprowadzenia fuzji
  109. 7.2. Przebieg transakcji połączenia
  110. 7.3. Ocena przeprowadzonej fuzji
  111. 7.4. Analiza kondycji finansowej
  112. 7.5. Ocena skutków połączenia
  113. Podsumowanie
  114. Bibliografia
  115. Rozdział 8. Badanie due diligence w procesie fuzji i przejęć
  116. Jolanta Pytel
  117. 1. Istota badania due diligence
  118. 2. Etapy przeprowadzania analizy due diligence
  119. 3. Strony uczestniczące w badaniu due diligence
  120. 4. Obszary analizowane w badaniu due diligence
  121. 4.1. Due diligence finansowe
  122. 4.2. Due diligence prawne
  123. 4.3. Due diligence operacyjno-zarządcze
  124. 4.4. Due diligence w obszarze zasobów ludzkich
  125. 4.5. Kwestia ochrony środowiska w badaniu due diligence
  126. 5. Analiza due diligence w praktyce - studium przypadku
  127. Podsumowanie
  128. Bibliografia
  129. Rozdział 9. Ochrona konkurencji w procesie fuzji i przejęć
  130. Anna Bocian
  131. 1. Zagrożenia dla konkurencji w procesie fuzji i przejęć
  132. 2. Konieczność ingerencji państwa w działalność rynku
  133. 3. Przyczyny ingerencji państwa w proces fuzji i przejęć
  134. 4. Instytucje mające na celu ochronę konkurencji
  135. 4.1. Podstawowe informacje o Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz instytucjach europejskich
  136. 4.2. Zadania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  137. 4.3. Praktyki ograniczające konkurencję
  138. 4.3.1. Porozumienia ograniczające konkurencję
  139. 4.3.2. Nadużywanie pozycji dominującej
  140. 4.3.3. Ograniczenia konkurencji w rozumieniu Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
  141. 5. Akty prawne kontrolujące proces fuzji i przejęć
  142. 5.1. Koncentracja przedsiębiorstw w świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
  143. 5.2. Zgłoszenie zamiaru koncentracji
  144. 5.3. Kontrola koncentracji w prawie unijnym
  145. 6. Ochrona konkurencji w procesie fuzji i przejęć na przykładzie NFI Empik Media&Fashion SA oraz Merlin SA

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87

Sygnatura: Rewersy: 65
Numer inw.: 83203
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy