Szczęśliwe dziecko czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych
Autor: Piotrowska, Aleksandra
Od Autorek : Najtrudniejsze są początki. Nie należy się jednak zrażać, wręcz - nie wolno! Bycia rodzicem - nie idealnym, ale wystarczająco dobrym - można się nauczyć. Ba, można się w tej roli nieustająco doskonalić. Autorki niniejszej książki są przekonane o tym, że aby dziecko mogło doświadczać szczęśliwego dzieciństwa, potrzebuje nie tylko kochających, ale i
spokojnych, w miarę pewnych siebie rodziców. Nie jest dziś łatwo o taką pewność - odrzucamy przecież jako niewłaściwe dawne sposoby wychowania, ale nie bardzo wiemy, czym je zastąpić. Paradoksalnie nie pomagają też poradniki dla rodziców, bo skutecznej instrukcji obsługi dziecka po prostu stworzyć się nie da. Prezentowana książka nie jest poradnikiem. Kolejne rozdziały to zapis swobodnych rozmów, w trakcie których Czytelnicy mogą sobie uświadomić, jakie są najczęstsze błędy kochających, pełnych dobrych intencji rodziców. Jeśli zatem chcesz się zastanowić nad tym, czy popełniasz jakieś błędy, i dowiedzieć się, jak ich uniknąć w takich codziennych sytuacjach, jak karmienie, podawanie smoczka, nauka korzystania z nocnika czy dzielenia się z innymi, jeśli nie chcesz być rodzicem nadmiernie surowym, wymagającym albo, wprost przeciwnie, ochraniającym dziecko ponad miarę lub pozwalającym mu rządzić w domu, jeśli chcesz rozsądnie i skutecznie posługiwać się nagrodami i karami w wychowaniu - ta książka jest dla Ciebie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | [Aleksandra Piotrowska, Irena A. Stanisławska ; ilustracje Wojciech Stachyra]. | ||||||||||||||||
Hasła: | Dziadkowie i wnuki Dzieci Dzielenie się Jedzenie (czynność) Korzystanie z nocnika Metody wychowawcze Nadopiekuńczość Rodzice Rozwód a dziecko Rozwój psychofizyczny dziecka Smoczek Wychowanie w rodzinie Poradniki Edukacja i pedagogika | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, 2016. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 212, [1] stron : ilustracje ; 25 cm. Forma gatunek: | Książki. Publikacje popularonaukowe. | Dziedzina: | Edukacja i pedagogika | Powstanie dzieła: | 2016 r. | Twórcy: | Stachyra, Wojciech. Ilustracje | Stanisławska, Irena A. Autor Odbiorcy: | Rodzice. | Powiązane zestawienia: | Metody wychowawcze | Jedzenie (czynność) Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Dla matek i innych rodziców - zamiast wstępu
- Rozdział 1. By niejadek zjadł obiadek. Czyli o tym, by nie zmuszać dziecka do jedzenia
- Rozdział 2. Smoczek czy smoczysko? Czyli o tym, jak korzystać ze smoczka
- Rozdział 3. Dystans. Czyli o tym, jak stworzyć z dzieckiem bliskość
- Rozdział 4. Nocnik. Czyli o nauce czystości
- Rozdział 5. Rany boskie, dotyka się tam! Czyli o tym, że nasze dziecko jest istotą seksualną
- Rozdział 6. Rozwijaj się! Czyli o wymuszaniu rozwoju
- Rozdział 7. Podziel się z braciszkiem! Czyli o tym, czy dziecko zawsze powinno się dzielić
- Rozdział 8. Mama cię ochroni! Czyli o skutkach nadopiekuńczości
- Rozdział 9. Jak w zegarku. Czyli o tym, że przestrzeganie reguł nie zawsze wychodzi na zdrowie
- Rozdział 10. Nagroda i kara. Czyli o tym, jak umiejętnie z nich korzystać
- Rozdział 11. Kiedy rodzice się rozstają. Czyli co zrobić, żeby rozwód był jak najmniej bolesny
- Rozdział 12. Dziadkowie. Czyli o tym, jak ułożyć wzajemne relacje
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Wyp nr 108
ul. Puławska 119
tel. 22 843 16 85
Notka biograficzna:
Piotrowska, Aleksandra
Jest absolwentką psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończyła specjalizację psychologii szkolnej rozwojowa i wychowawcza oraz psychologii pracy. Nieprzerwanie od października 1974 roku pracuje na Wydziale Pedagogicznym UW, a od października 2006 dodatkowo w Wyższej Szkole Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. W pracy naukowej prowadzi badania m.in. dotyczące determinantów funkcjonowania pamięci człowieka, indywidualnych i rodzinnych wyznaczników dojrzałości szkolnej dziecka i jego funkcjonowania w szkole, wpływu temperamentu człowieka na jego [>>]