Mowa i myślenie u dziecka
Autor: Piaget, Jean
Książka Piageta, należąca do kanonu psychologii, to podstawowa lektura dotycząca rozwoju mowy i myślenia dziecka. Wybitny francuski autor krok po kroku przedstawia zmiany zachodzące w mowie dziecka, wyróżniając określone typy i stadia rozwoju mowy w powiązaniu ze zmianami w obrębie myślenia. Przedstawione w tej książce propozycje badawcze nad rozwojem mowy i funkcji poznawczych, znane jako "teoria Piageta", pozostają ciągle w kręgu zainteresowań psychologów zajmujących się rozwojem człowieka i psychologią poznawczą, a także psycholingwistów i pedagogów.
Odpowiedzialność: | Jean Piaget ; [przeł. z fr. J. Kołudzka ; przedm. Maria Przetacznik-Gierowska]. | ||||||||
Seria: | Biblioteka Klasyków Psychologii | ||||||||
Hasła: | Dziecko - psychologia Dziecko - rozwój psychofizyczny Mowa - psychologia rozwojowa Myślenie - psychologia rozwojowa | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2005. | ||||||||
Wydanie: | Wyd. 3 zmien. | ||||||||
Opis fizyczny: | 227, [1] s. ; 20 cm. Uwagi: | Oryg. : "Le langage et la pansée chez l`enfant". Bibliogr. s. 211-225. | Powiązane zestawienia: | Psychologia rozwojowa | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 679
Numer inw.: 679
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Piaget, Jean
Jean Piaget ur. 9 sierpnia 1896 w Neuchâtel , zm. 16 września 1980 w Genewie – szwajcarski psycholog, biolog i epistemolog. W 1918 obronił doktorat z biologii, a w 1921 rozpoczął badania z zakresu psychologii dziecka w Instytucie Rousseau w Genewie. Wkrótce potem objął katedrę historii myśli naukowej, a w 1929 katedrę psychologii eksperymentalnej. Profesor filozofii i socjologii w Neuchâtel, Lozannie i psychologii dziecka w Paryżu. Dyrektor Instytutu Nauk Pedagogicznych i Międzynarodowego Biura Wychowania. Od 1955 organizator i dyrektor interdyscyplinarnego Międzynarodowego Centrum [>>]