Sztuka argumentacji : słownik terminologiczny
Autor: Szymanek, Krzysztof
Kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii. Niezbędny dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki. Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy, marketingu i PR.Pomocny filozofom, duchownym i wszystkim zainteresowanym: teorią i praktyką argumentacji; krytycznym myśleniem, tropieniem błędów logicznych; zagadnieniami dialogu,
dyskusji, debaty; związkami logiki i retoryki z argumentowaniem; sposobami przekonywania, perswazji, prowadzenia sporów; psychologią przekonań.Słownik zawiera: terminy i definicje teorii argumentacji; 683 hasła opisowe z zasadami erystyki, negocjacji, wystąpień publicznych oraz psychologii przekonywania; wiele wyrazistych przykładów ze współczesnej prasy, telewizji, literatury pięknej pokazujących jak skutecznie argumentować, a czego się wystrzegać; dziesiątki rozpatrywanych schematów argumentacyjnych; przystępne — nawet dla zdeklarowanego humanisty — wprowadzenie w logikę formalną; przewodnik tematyczny, który umożliwia szybkie wyszukiwanie haseł powiązanych tematycznie; bibliografia, wybór zwrotów i sentencji łacińskich; przewodnik i indeks umożliwiające szybkie wyszukiwanie informacji. http://www.empik.com/sztuka-argumentacji-slownik-terminologiczny-szymanek-krzyszto
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Krzysztof Szymanek. | ||||||||||
Hasła: | Logika - terminologia Retoryka Podręczniki akademickie Słowniki | ||||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2004. | ||||||||||
Wydanie: | Wyd. 2. | ||||||||||
Opis fizyczny: | 386, [1] s. : wykr. ; 24 cm. Uwagi: | Na okł. podtyt.: przekonuj skutecznie!. Bibliogr. s. 343-359 i przy hasłach. Indeks. | Przeznaczenie: | Dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki, dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy, marketingu i PR. | Dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki, dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy, marketingu i PR. Powiązane zestawienia: | Retoryka | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 328
Numer inw.: 328
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Szymanek, Krzysztof
Krzysztof Szymanek - polski logik. W 1985 obronił magisterium z matematyki, w 1992 doktorat w zakresie nauk humanistycznych, a w 2009 habilitację. Adiunkt w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Do jego zainteresowań naukowych zaliczają się: logika, metodologia nauk, metodologia nauk behawioralnych, filozofia nauki, krytyczne myślenie, argumentacja.
Źródło: http://www.filozofia.us.edu.pl