Trening twórczości
Autor: Nęcka, Edward
Czy trenowanie (stymulowanie, rozwijanie) twórczości w ogóle jest możliwe?* Jeśli jest możliwe, to czy warto się nim zajmować?* Jeśli warto, to w jaki sposób to czynić?Jeśli możliwe jest ćwiczenie ruchów dowolnych lub pamięci, to dlaczego nie mielibyśmy ćwiczyć myślenia twórczego?Trenowanie twórczości jest możliwe tylko pod warunkiem, że myślenie i działanie twórcze potraktujemy tak
samo jak wszelkie inne rodzaje aktywności człowieka. Nie chodzi o to, żeby pozbawiać twórczość specyficzności, lecz o to, by ją odmitologizować. A to znaczy, że trzeba odejść od romantycznej wizji twórczości jako czegoś nadzwyczajnego, tajemniczego, niemal nadprzyrodzonego i całkowicie odpornego na działanie zabiegów stymulujących.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Aleksandra Słabosz, Błażej Szymura. | ||||||||
Seria: | Postępy Psychologii | ||||||||
Hasła: | Myślenie - psychologia Nauczanie - metody Twórczość - psychologia Podręczniki akademickie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. | ||||||||
Opis fizyczny: | [6], 173 s. : rys. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. [167]-170. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Twórczość dzieci i młodzieży | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Nęcka, Edward
polski psycholog, profesor zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się wybranymi zagadnieniami psychologii ogólnej i poznawczej, m.in. problematyką inteligencji oraz uwarunkowaniami procesów twórczych.
Jest twórcą tzw. formalnej koncepcji inteligencji, w której zakłada, że różne aspekty inteligencji to po prostu różne poziomy przetwarzania informacji.
Źródło: wikipedia.org