Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Eksport w przedsiębiorstwie - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Eksport w przedsiębiorstwie : wejście na rynek i realizacja transakcji zagranicznej / Wojciech Budzyński ; [recenzja Zbigniew Dworzecki].
Okładka pozycji Eksport w przedsiębiorstwie : wejście na rynek i realizacja transakcji zagranicznej

Eksport w przedsiębiorstwie : wejście na rynek i realizacja transakcji zagranicznej

Autor: Budzyński, Wojciech.




Książka przedstawia pełny cykl działań związanych z przygotowaniem przedsiębiorstwa do prowadzenia eksportu, wyborem strategii wejścia na rynki zagraniczne, analizą tych rynków, tworzeniem sieci dystrybucji, promowaniem swojej oferty wśród nabywców zagranicznych, kreowaniem wizerunku marki za granicą, wchodzeniem w stosunki handlowe z przedsiębiorstwami zagranicznymi, negocjowaniem warunków współpracy oraz zawieraniem

kontraktów oraz ich realizacją. Autor udziela wielu praktycznych wskazówek, jak unikać zbytniego ryzyka, wykorzystywać różne formy zabezpieczeń czy transferować ryzyko na ubezpieczycieli oraz banki.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Wojciech Budzyński ; [recenzja Zbigniew Dworzecki].
Seria:Biblioteka Nowoczesnego Menedżera
Hasła:Handel zagraniczny - organizacja - Polska
Zarządzanie ryzykiem
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2016.
Opis fizyczny:232 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 231-232.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie
  3. 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych
  4. 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego
  5. 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej
  6. 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą
  7. 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego
  8. 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym
  9. Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia
  10. 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej
  11. 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny
  12. 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą
  13. 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych
  14. Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie
  15. 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego
  16. 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego
  17. 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank
  18. 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej
  19. 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw
  20. Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej
  21. 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym
  22. 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych
  23. 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej
  24. 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty
  25. 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem
  26. Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów
  27. 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym
  28. 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie
  29. 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny
  30. 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych
  31. Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym
  32. 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczaj owe kontraktów zagranicznych
  33. 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
  34. 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie
  35. 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych
  36. 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego
  37. Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej
  38. 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności
  39. 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji
  40. 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru
  41. 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera
  42. Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych
  43. 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy
  44. 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010
  45. 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego
  46. 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych
  47. 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD
  48. Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie
  49. 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń
  50. 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600
  51. 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki
  52. 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń
  53. 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy
  54. 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera
  55. 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera
  56. Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych
  57. 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych
  58. 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe
  59. 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające
  60. 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600
  61. Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych
  62. 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem
  63. 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym
  64. 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim
  65. 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie
  66. 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA
  67. Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie
  68. 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc
  69. 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach
  70. 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe
  71. 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi
  72. 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń
  73. Zakończenie
  74. Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg)
  75. Załącznik 2. Status Konwencji CISG

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 339
Numer inw.: 76498
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Dom Baczyńskiego  1Okładka książki  Public Relations - zarządzanie reputacją firmy  2Okładka książki  Reklama - techniki skutecznej perswazji  4Okładka książki  Wizerunek firmy : kreowanie, zarządzanie, efekty  5Okładka książki  Wizerunek firmy : kreowanie, zarządzanie, efekty  6




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy