Pomost medialny : rola mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich
Autor: Hess, Agnieszka.
Książka systematyzuje wyniki badań empirycznych oraz rozważań teoretycznych podejmowanych przez obie autorki, dotyczących roli mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich. Jej głównym celem jest uzupełnienie istniejącej w polskich badaniach luki w systematycznych badaniach empirycznych dotyczących medialnego wizerunku Polski i Polaków w mediach niemieckich oraz wizerunku Niemiec i
Niemców w mediach polskich. Wyniki tych badań (zestawione z wynikami badań opinii) mogą się stać rzetelną podstawą do formułowania wniosków na temat związków pomiędzy treścią przekazu mediów a procesem kształtowania, utrwalania czy też zmian stereotypów narodowych, a dzięki temu być pomocne w nakreśleniu roli mediów we współczesnych stosunkach miedzy oboma krajami. Zauważalną cechą polskiej nauki o komunikowaniu ostatniej dekady jest dominacja prac o charakterze teoretyczno-deskryptywnym, nastawionych na popularyzację bądź odwoływanie się do badaczy zachodnich, głównie anglosaskich. Pomost medialny może być pierwszą w polskiej literaturze przedmiotu książką traktującą o roli mediów w międzynarodowym komunikowaniu politycznym, wykorzystującą rezultaty badań empirycznych przeprowadzonych przez obie autorki. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Oniszczuka
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Hess, Agnieszka Szymańska. | ||||||
Hasła: | Środki masowego przekazu - a polityka Środki masowego przekazu - Niemcy - od 1990 r. Środki masowego przekazu - Polska - od 1989 r. Niemcy - stereotyp Polska - stereotyp | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 199, [3] s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 191-199. | Powiązane zestawienia: | Środki masowego przekazu | Niemcy Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Hess, Agnieszka
Agnieszka Hess - dr hab. prof. UJ na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej w
Zakładzie Badań nad Mediatyzacją.
Zainteresowania naukowe :
komunikowanie polityczne,
mediatyzacja polityki i sfery publicznej,
zagadnienia dialogu obywatelskiego, przede wszystkim funkcjonowanie i rola organizacji pozarządowych we współczesnych demokracjach,
badania nad populizmem.
Źródło: https://media.uj.edu.pl