Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Pomost medialny - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Pomost medialny : rola mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich / Agnieszka Hess, Agnieszka Szymańska.
Okładka pozycji Pomost medialny : rola mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich

Pomost medialny : rola mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich

Autor: Hess, Agnieszka.

Notka biograficzna



Książka systematyzuje wyniki badań empirycznych oraz rozważań teoretycznych podejmowanych przez obie autorki, dotyczących roli mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich. Jej głównym celem jest uzupełnienie istniejącej w polskich badaniach luki w systematycznych badaniach empirycznych dotyczących medialnego wizerunku Polski i Polaków w mediach niemieckich oraz wizerunku Niemiec i

Niemców w mediach polskich. Wyniki tych badań (zestawione z wynikami badań opinii) mogą się stać rzetelną podstawą do formułowania wniosków na temat związków pomiędzy treścią przekazu mediów a procesem kształtowania, utrwalania czy też zmian stereotypów narodowych, a dzięki temu być pomocne w nakreśleniu roli mediów we współczesnych stosunkach miedzy oboma krajami. Zauważalną cechą polskiej nauki o komunikowaniu ostatniej dekady jest dominacja prac o charakterze teoretyczno-deskryptywnym, nastawionych na popularyzację bądź odwoływanie się do badaczy zachodnich, głównie anglosaskich. Pomost medialny może być pierwszą w polskiej literaturze przedmiotu książką traktującą o roli mediów w międzynarodowym komunikowaniu politycznym, wykorzystującą rezultaty badań empirycznych przeprowadzonych przez obie autorki. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Oniszczuka

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Agnieszka Hess, Agnieszka Szymańska.
Hasła:Środki masowego przekazu - a polityka
Środki masowego przekazu - Niemcy - od 1990 r.
Środki masowego przekazu - Polska - od 1989 r.
Niemcy - stereotyp
Polska - stereotyp
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2009.
Opis fizyczny:199, [3] s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 191-199.
Powiązane zestawienia:Środki masowego przekazu
Niemcy
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.660
Numer inw.: 49660
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 12519
Numer inw.: 12519
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Hess, Agnieszka

Hess, Agnieszka

Agnieszka Hess - dr hab. prof. UJ na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej w Zakładzie Badań nad Mediatyzacją. Zainteresowania naukowe : komunikowanie polityczne, mediatyzacja polityki i sfery publicznej, zagadnienia dialogu obywatelskiego, przede wszystkim funkcjonowanie i rola organizacji pozarządowych we współczesnych demokracjach, badania nad populizmem.

Źródło: https://media.uj.edu.pl





Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy