Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20160323104405053342 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Technologie widzenia, czyli Media w poszukiwaniu autora - Wim Wenders / Andrzej Gwóźdź.
Okładka pozycji Technologie widzenia, czyli Media w poszukiwaniu autora - Wim Wenders

Technologie widzenia, czyli Media w poszukiwaniu autora - Wim Wenders

Autor: Gwóźdź, Andrzej

Notka biograficzna



Problematyka książki dotyczy przemian kultury audiowizualnej wobec ewolucji praktyk i technologii obrazowych zapoczątkowanych w XIX wieku przez kino. Chodzi zwłaszcza o cyrkulowanie obrazów między mediami oraz kształtowanie się rozmaitych sposobów widzenia, inicjowanych przez coraz to nowe aparaty. Filmy Wima Wendersa zostają przywołane jako przykład twórczości, która w sposób wyjątkowo atrakcyjny tematyzuje podobne zagadnienia,

sama - niezwykle intensywnie - podlegając oddziaływaniu syndromu technokulturowego w tym względzie.Celem Technologii widzenia... jest rekonstrukcja kulturowych aspektów funkcjonowania ikonosfery ruchomych obrazów w historii X muzy, wsparta refleksją nad cywilizacją ekranów epoki kina i mediów elektronicznych. Książka jest adresowana do szerokiej rzeszy humanistów, zwłaszcza kulturoznawców, historyków i teoretyków sztuki, teoretyków komunikowania, a także miłośników kina.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Andrzej Gwóźdź.
Hasła:Wenders, Wim - (1945- )
Kultura audiowizualna - socjologia
Film niemiecki - historia - od 1945 r.
Film - technika
Adres wydawniczy:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", cop. 2004.
Opis fizyczny:219, [3] s. : il., fot. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 195-206. Indeksy.
Powiązane zestawienia:Kultura audiowizualna
Film - technika
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. 1. Mobilizacje widzenia
  3. Film w poszukiwaniu mediów
  4. Ekranizowanie czasoprzestrzeni
  5. Niesforne obrazy
  6. 2. Design Widzialności
  7. od pigmentu do interfejsu
  8. Intermedialność estetycznie
  9. Gesty wideo
  10. 3. Wima Windersa oblicza mediów
  11. Widzieć widzenie
  12. Logika widzialności
  13. Design miast
  14. Zakończenie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 100
Numer inw.: 100
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Gwóźdź, Andrzej

Gwóźdź, Andrzej

Andrzej Gwóźdź ur. 1953 w Siemianowicach Śląskich – filmoznawca, medioznawca, kulturoznawca, niemcoznawca. Profesor zwyczajny na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, kierownik Zakładu Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych na Wydziale Filologicznym. Związany był też jako pracownik naukowo-dydaktyczny z Uniwersytetem ?ódzkim i jako profesor gościnny z uniwersytetem w Konstancji. Stypendysta wielu instytucji europejskich, m.in. Fundacji im. Alexandra von Humboldta i Fundacji Volkswagena w Niemczech; wykładał także w Austrii, Holandii, [>>]






Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:






Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy