Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego : praca zbiorowa / pod red. Hanny Górskiej-Warsewicz i Ewy Świstak ; [aut. Hanna Górska-Warsewicz et al.].
Okładka pozycji Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego : praca zbiorowa

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego : praca zbiorowa




Celem monografii "Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego" było dostarczenie podstawowej wiedzy dotyczącej problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Zamierzeniem autorów było skierowanie publikacji do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych teorią oraz praktyką funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Monografia polecana jest studentom kierunku turystyka i rekreacja oraz innych kierunków, na których realizowane są specjalności turystyczne, hotelarskie i gastronomiczne.


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod red. Hanny Górskiej-Warsewicz i Ewy Świstak ; [aut. Hanna Górska-Warsewicz et al.].
Hasła:Hotelarstwo - organizacja
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2009.
Opis fizyczny:303, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 293-[304].
Powiązane zestawienia:Hotelarstwo
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. 1. Przedsiębiorstwo hotelarskie - wiadomości ogólne
  3. 1.1. Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie
  4. 1.2. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa
  5. oraz przedsiębiorstw hotelarskich
  6. 2. Wybrane aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
  7. 2.1. Kategoryzacja obiektów hotelarskich
  8. 2.2. Prawo w hotelarstwie
  9. 2.3. Zasady działalności promocyjnej oraz uwidaczniania cen przez przedsiębiorstwa hotelarskie w świetle regulacji prawnych
  10. 2.4. Przepisy prawne dotyczące zabezpieczenia przeciwpożarowego
  11. oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
  12. 2.4.1. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe obiektu hotelarskiego oraz BHP
  13. 2.4.2. Przepisy prawne związane z bezpieczeństwem żywności
  14. - system HACCP
  15. 2.5. Przepisy ochrony środowiska
  16. 3. Otoczenie przedsiębiorstwa hotelarskiego
  17. 3.1. Ogólna charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa
  18. 3.2. Współczesne trendy rozwojowe hotelarstwa
  19. 3.2.1. Systemy hotelowe i grupy marketingowe
  20. 3.2.2. Organizacje hotelarskie na świecie i w Polsce
  21. 3.3. Baza noclegowa w Polsce
  22. 4. Współpraca przedsiębiorstwa hotelarskiego
  23. z podmiotami rynku usług turystycznych
  24. 4.1. Rodzaje umów między hotelami a biurami podróży
  25. 4.2. Kodeks Postępowania Praktycznego
  26. 4.3. Globalne i lokalne systemy rezerwacji miejsc hotelowych
  27. 5. Usługi hotelarskie
  28. 5.1. Definicje, cechy i podział usług hotelarskich
  29. 5.2. Usługi podstawowe i dodatkowe
  30. 5.3. Charakterystyka wybranych usług dodatkowych
  31. 6. Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego
  32. 6.1. Formy organizacyjno-prawne
  33. 6.2. Struktura organizacyjna hotelu i dokumenty organizacyjne
  34. 6.3. Organizacja i funkcjonowanie wybranych zespołów obiektu hotelarskiego
  35. 6.3.1. Ogólna charakterystyka strukturalna obiektu hotelarskiego
  36. 6.3.2. Budynek hotelowy i jego otoczenie zewnętrzne
  37. 6.3.3. Recepcja i służba parterowa
  38. 6.3.4. Zespół mieszkalny i służba pięter
  39. 6.3.5. Zespół gastronomiczny
  40. 6.3.6. Zespól wielofunkcyjny
  41. 6.3.7. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
  42. 7. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim
  43. 7.1. Zarządzanie zmianą w organizacji
  44. 7.1.1. Kultura organizacyjna (znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie hotelarskim)
  45. 7.1.2. Negocjacje w przedsiębiorstwie
  46. 7.1.3. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi
  47. 7.2. Strategiczne aspekty zarządzania marką w przedsiębiorstwie hotelarskim
  48. 7.2.1. Ogólne strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego
  49. 7.2.2. Strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego na podstawie marki
  50. 8. Specyfika zawodu hotelarza
  51. 8.1. Predyspozycje osobowościowe do pracy w przedsiębiorstwie hotelarskim
  52. 8.2. Kultura i etyka w pracy hotelarza
  53. 8.3. Sylwetka wzorowego hotelarza
  54. 9. Jakość usług w przedsiębiorstwie hotelarskim
  55. 9.1. Pojęcie jakości
  56. 9.2. Zarządzanie jakością
  57. 9.2.1. Ewolucja zarządzania jakością
  58. 9.2.2. Norma ISO 9001 w zarządzaniu jakością
  59. 9.3. Pomiar i ocena jakości usług hotelarskich
  60. 9.4. Standardy hotelowe jako element kształtowania jakości usług
  61. 10. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa hotelarskiego
  62. 10.1. Majątek trwały i obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego
  63. 10.1.1. Charakterystyka majątku ogółem przedsiębiorstwa hotelarskiego
  64. 10.1.2. Wykorzystanie majątku trwałego
  65. przedsiębiorstwa hotelarskiego
  66. 10.1.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego
  67. 10.2. Źródła kapitałów przedsiębiorstwa hotelarskiego
  68. 10.3. Inwestowanie w majątek przedsiębiorstwa hotelarskiego
  69. 11. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
  70. 11.1. Operacyjno-ekonomiczna ocena efektywności działalności
  71. przedsiębiorstwa hotelarskiego
  72. 11.1.1. Ocena efektywności usług noclegowych przedsiębiorstwa hotelarskiego
  73. 11.1.2. Ocena efektywności usług gastronomicznych rzedsiębiorstwa hotelarskiego
  74. 11.2. Finansowa ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego
  75. 11.2.1. Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa hotelarskiego
  76. 11.2.2. Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa hotelarskiego
  77. 11.2.3. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa hotelarskiego
  78. 11.2.4. Analiza rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego
  79. 12. Koszty jako obszar decyzji operacyjnych w przedsiębiorstwie hotelarskim
  80. 12.1. Koszty i ich klasyfikacja
  81. 12.2. Próg rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego
  82. 12.3. Ocena kosztów pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego
  83. 13. Logistyka w przedsiębiorstwie hotelarskim
  84. 13.1. Logistyka usług hotelarskich
  85. 13.2. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie hotelarskim
  86. 14. Segmentacja rynku usług hotelarskich
  87. 15. Marketing w przedsiębiorstwie hotelarskim
  88. 15.1. Działalność promocyjna
  89. 15.2. Marketingowa rola ceny
  90. 15.3. Dystrybucja usług
  91. Bibliografia.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.612
Numer inw.: 49612
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy