Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego : praca zbiorowa
Celem monografii "Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego" było dostarczenie podstawowej wiedzy dotyczącej problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Zamierzeniem autorów było skierowanie publikacji do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych teorią oraz praktyką funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego. Monografia polecana jest studentom kierunku turystyka i rekreacja oraz innych kierunków, na których realizowane są specjalności turystyczne, hotelarskie i gastronomiczne.
Odpowiedzialność: | pod red. Hanny Górskiej-Warsewicz i Ewy Świstak ; [aut. Hanna Górska-Warsewicz et al.]. | ||||||
Hasła: | Hotelarstwo - organizacja Podręczniki akademickie | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 303, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 293-[304]. | Powiązane zestawienia: | Hotelarstwo | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Wstęp
- 1. Przedsiębiorstwo hotelarskie - wiadomości ogólne
- 1.1. Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie
- 1.2. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa
- oraz przedsiębiorstw hotelarskich
- 2. Wybrane aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 2.1. Kategoryzacja obiektów hotelarskich
- 2.2. Prawo w hotelarstwie
- 2.3. Zasady działalności promocyjnej oraz uwidaczniania cen przez przedsiębiorstwa hotelarskie w świetle regulacji prawnych
- 2.4. Przepisy prawne dotyczące zabezpieczenia przeciwpożarowego
- oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
- 2.4.1. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe obiektu hotelarskiego oraz BHP
- 2.4.2. Przepisy prawne związane z bezpieczeństwem żywności
- - system HACCP
- 2.5. Przepisy ochrony środowiska
- 3. Otoczenie przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 3.1. Ogólna charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa
- 3.2. Współczesne trendy rozwojowe hotelarstwa
- 3.2.1. Systemy hotelowe i grupy marketingowe
- 3.2.2. Organizacje hotelarskie na świecie i w Polsce
- 3.3. Baza noclegowa w Polsce
- 4. Współpraca przedsiębiorstwa hotelarskiego
- z podmiotami rynku usług turystycznych
- 4.1. Rodzaje umów między hotelami a biurami podróży
- 4.2. Kodeks Postępowania Praktycznego
- 4.3. Globalne i lokalne systemy rezerwacji miejsc hotelowych
- 5. Usługi hotelarskie
- 5.1. Definicje, cechy i podział usług hotelarskich
- 5.2. Usługi podstawowe i dodatkowe
- 5.3. Charakterystyka wybranych usług dodatkowych
- 6. Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 6.1. Formy organizacyjno-prawne
- 6.2. Struktura organizacyjna hotelu i dokumenty organizacyjne
- 6.3. Organizacja i funkcjonowanie wybranych zespołów obiektu hotelarskiego
- 6.3.1. Ogólna charakterystyka strukturalna obiektu hotelarskiego
- 6.3.2. Budynek hotelowy i jego otoczenie zewnętrzne
- 6.3.3. Recepcja i służba parterowa
- 6.3.4. Zespół mieszkalny i służba pięter
- 6.3.5. Zespół gastronomiczny
- 6.3.6. Zespól wielofunkcyjny
- 6.3.7. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
- 7. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim
- 7.1. Zarządzanie zmianą w organizacji
- 7.1.1. Kultura organizacyjna (znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie hotelarskim)
- 7.1.2. Negocjacje w przedsiębiorstwie
- 7.1.3. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi
- 7.2. Strategiczne aspekty zarządzania marką w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 7.2.1. Ogólne strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 7.2.2. Strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego na podstawie marki
- 8. Specyfika zawodu hotelarza
- 8.1. Predyspozycje osobowościowe do pracy w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 8.2. Kultura i etyka w pracy hotelarza
- 8.3. Sylwetka wzorowego hotelarza
- 9. Jakość usług w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 9.1. Pojęcie jakości
- 9.2. Zarządzanie jakością
- 9.2.1. Ewolucja zarządzania jakością
- 9.2.2. Norma ISO 9001 w zarządzaniu jakością
- 9.3. Pomiar i ocena jakości usług hotelarskich
- 9.4. Standardy hotelowe jako element kształtowania jakości usług
- 10. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 10.1. Majątek trwały i obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 10.1.1. Charakterystyka majątku ogółem przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 10.1.2. Wykorzystanie majątku trwałego
- przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 10.1.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 10.2. Źródła kapitałów przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 10.3. Inwestowanie w majątek przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.1. Operacyjno-ekonomiczna ocena efektywności działalności
- przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.1.1. Ocena efektywności usług noclegowych przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.1.2. Ocena efektywności usług gastronomicznych rzedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.2. Finansowa ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.2.1. Analiza płynności finansowej przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.2.2. Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.2.3. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 11.2.4. Analiza rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 12. Koszty jako obszar decyzji operacyjnych w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 12.1. Koszty i ich klasyfikacja
- 12.2. Próg rentowności przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 12.3. Ocena kosztów pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego
- 13. Logistyka w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 13.1. Logistyka usług hotelarskich
- 13.2. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 14. Segmentacja rynku usług hotelarskich
- 15. Marketing w przedsiębiorstwie hotelarskim
- 15.1. Działalność promocyjna
- 15.2. Marketingowa rola ceny
- 15.3. Dystrybucja usług
- Bibliografia.
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.612
Numer inw.: 49612
Dostępność: tylko na miejscu