Komunikacja i negocjowanie w organizacji
Autor: Penc, Józef
Z recenzji dr hab. Elżbiety Jędrych, prof. PŁ:We wszystkich dziedzinach biznesu sukces organizacji zależy od wiedzy i pomysłowości pracowników, ich motywacji i zaangażowania w efektywne działanie. Menedżerowie powinni umacniać te wartości i postawy pracowników, dzięki którym można kreować ich efektywne zachowania, lojalność i dążenie do sukcesu, a więc poszukiwać sposobów skutecznego
kierowania. Ważnym sposobem takiego kierowania jest umiejętne komunikowanie się z ludźmi i prowadzenie negocjacji. Komunikacja odgrywa kluczową rolę we wszystkich aspektach zarządzania, szczególnie w okresie przyspieszonych przemian. Ludzie komunikują się formalnie i nieformalnie (oficjalnie i nieoficjalnie), prezentując i uzgadniając swoje poglądy i racje. Menedżerowie, tworząc odpowiednie systemy komunikowania się w organizacji, powinni sprzyjać gotowości ludzi do prowadzenia dialogu, aby komunikacja formalna i nieformalna uzupełniały się, prowadząc do wzajemnego zrozumienia i chęci współpracy.Na analogicznych zasadach opierają się negocjacje między kierownictwem a zespołem oraz wewnątrz zespołu. Skuteczność decyzji i uzgadniania stanowisk (kompromis, konsensus) zależą od stylów dyskusji - czy są one otwarte, rzeczowe i konstruktywne. O przebiegu negocjacji nie decydują umiejętności indywidualne uczestników, siła ich logiki i argumentacji, ale odpowiednia infrastruktura, psychologia i sztuka prowadzenia. W organizacji, gdzie konieczne jest poszukiwanie wzajemnych korzyści, otwartość, szczerość i partnerskie nastawienie nie oznaczają słabości i uległości, lecz mądrość, myślenie w kategoriach jutra, identyfikację z organizacją i jej zadaniami.Takie ujęcie komunikowania się i negocjowania w organizacji zostało przedstawione w niniejszej książce. Powinna ona pomóc menedżerom i przyszłym kierownikom w pozyskiwaniu umiejętności w tym zakresie oraz doskonaleniu stylu współpracy z ludźmi.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Józef Penc. | ||||||||
Hasła: | Kadry - polityka Motywacja pracy Negocjacje - metody Organizacje - zarządzanie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 176 s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 171-176. | Powiązane zestawienia: | Kadry – polityka | Motywacja pracy Negocjacje Organizacje - zarządzanie Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Wyp. Nr 63
ul. Pułku Baszta 5
tel. 22 844 86 81
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.515
Numer inw.: 49515
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Penc, Józef
polski ekonomista, profesor nauk ekonomicznych.W 1963 ukoÅ„czyÅ‚ studia ekonomiczne na Uniwersytecie Å?ódzkim, w latach 1963-1974 pracowaÅ‚ w Instytucie Ekonomiki Produkcji i Nauk Ekonomicznych Politechniki Å?ódzkiej, w 1971 obroniÅ‚ na Uniwersytecie Å?ódzkim pracÄ™ doktorskÄ…. W latach 1974-1977 byÅ‚ kierownikiem łódzkiego oddziaÅ‚u zamiejscowego Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W latach 1977-1990 pracowaÅ‚ w ZakÅ‚adu Polityki SpoÅ‚eczno-Gospodarczej Uniwersytetu Å?ódzkiego, w 1982 habilitowaÅ‚ siÄ™ na podstawie pracy Warunki optymalnego wykorzystania czasu pracy w przedsiÄ™biorstwie [>>]