Konsument na rynku nowej żywności : wybrane uwarunkowania spożycia
Autor: Jeżewska-Zychowicz, Marzena.
Zmiany w otoczeniu zewnętrznym zmuszają przedsiębiorstwa do wprowadzania innowacji, które mogą dotyczyć kilku obszarów działalności przedsiębiorstwa, stąd mówi się o innowacjach procesowych, organizacyjnych, a ponadto bardzo ważnych z punktu widzenia konsumentów, innowacjach produktowych i rynkowych. Innowacje produktowe rozumiane są jako wprowadzenie nowego produktu czy usługi lub znaczące ich ulepszenie w odniesieniu do
cech lub przeznaczenia. Innowacje rynkowe, inaczej marketingowe, obejmują wprowadzenie nowych metod prowadzenia działań marketingowych, włączają w to znaczące zmiany w projekcie i opakowaniu produktu oraz jego pozycjonowaniu, sposobach promocji oraz sposobach ustalania cen (cyt. za Włodarczyk i Domańska, 2008).W innym ujęciu za innowację uznaje się wszelkie uznane przez człowieka za nowość zmiany w stosunku do stanu poprzedniego, dotyczące wartości i zjawisk kulturowych, poglądów i obyczajów, rozwiązań technicznych czy usprawnień organizacyjnych i społecznych. Myśląc o innowacyjności rynku żywności, konsument bierze przede wszystkim pod uwagę obecność na nim innowacji produktowych i rynkowych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marzena Jeżewska-Zychowicz, Ewa Babicz-Zielińska, Wacław Laskowski. | ||||||||
Hasła: | Konsumenci (ekon.) Żywność - technologia | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2009. | ||||||||
Opis fizyczny: | 187, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 179-[188]. | Powiązane zestawienia: | Konsumenci (ekon.) | Żywność Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.439
Numer inw.: 49439
Dostępność: tylko na miejscu