Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Wielokulturowość - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Wielokulturowość : między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową : dylematy i konteksty tożsamościowe / red. nauk. Kazimierz Kossak-Główczewski, Adela Kożyczkowska.
Okładka pozycji Wielokulturowość : między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową : dylematy i konteksty tożsamościowe

Wielokulturowość : między edukacją regionalną i edukacją międzykulturową : dylematy i konteksty tożsamościowe




Książka, którą oddajemy do rąk Czytelnika, składa się z czterech części: Tymczasowe rozpoznania; Edukacja: od doświadczania świata do (re)konstrukcji tożsamości; Język ? edukacja - zmagania o tożsamość; (Tymczasowe) propozycje edukacyjne. Tymczasowe rozpoznania to część, na którą składają się teksty będące próbą uchwycenia rzeczywistości na chwilę

zatrzymanej. Autorzy podejmują się jej, by zapytać o sens "tego, co się ujawniło", i by spróbować skonstruować czasowe rozumienie dostrzeganego świata i rozpoznawanych w nim elementów wielokulturowości oraz ich związków z tożsamością, a także z teorią i praktyką edukacyjną. Kazimierz Kossak-Główczewski pisze, że edukacja etniczna i regionalna jest faktem, ale potrzebuje krytycznej rewizji przemyśleń teoretycznych na jej temat. Wiktor Rabczuk wprowadza Czytelnika w przestrzeń spraw międzynarodowych i prawa międzynarodowego, które nie tyle reorganizują myślenie o świecie wielokulturowym, ile stwarzają ramy działań na rzecz edukacji i dialogu międzykulturowego. Adela Kożyczkowska śledzi proces wywarzania teorii edukacji regionalnej, która z jednej strony powinna się ugruntowywać w praktyce, z której dość wyraźnie jawi się jako praktyka kulturowa o znaczeniu metodycznym. Monika Mazurek-Janasik, badając praktykę wytwarzania i gruntowania tożsamości kulturowej, wskazuje na szczególny mechanizm kompensowania traconej wartości językowej przez wartość pochodzenia kulturowego. Z kolei Irena Kotowicz-Borowy rekonstruuje swoje myślenie o edukacji regionalnej jako praktyce zachowania i rewitalizacji tożsamości narodowej na pograniczu....Oddajemy zatem do rąk Czytelnika książkę ważną, pisaną przez trzydziestu jeden autorów, którzy swoje myślenie o świecie wielokulturowym i namysł nad sposobem jego rozumienia zatrzymali na chwilę, zadając sobie trud opowiedzenia także o tym, jak sami są w tym świecie. W imieniu swoim i Kazimierza Kossaka-Główczewskiego dziękuję im za trud i zaufanie, jakim nas obdarzyli.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Kazimierz Kossak-Główczewski, Adela Kożyczkowska.
Hasła:1901-2000
1918-1939
2001-
Edukacja międzykulturowa - metody
Edukacja regionalna - metody
Pluralizm społeczny
Poradniki dla nauczycieli
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015.
Opis fizyczny:440 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej. Bibliogr. przy pracach.
Przeznaczenie:Dla nauczycieli i teoretyków regionalizmu oraz edukacji międzykulturowej, a także studentów kierunków humanistycznych i społecznych.
Dla nauczycieli i teoretyków regionalizmu oraz edukacji międzykulturowej, a także studentów kierunków humanistycznych i społecznych.
Powiązane zestawienia:Edukacja międzykulturowa
Edukacja regionalna
Pluralizm społeczny
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 54.257
Numer inw.: 54257
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy