Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20151020150639053342 / Katalog / Szczegóły pozycji

Pogranicze kultur - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Pogranicze kultur : percepcja
Okładka pozycji Pogranicze kultur : percepcja

Pogranicze kultur : percepcja "własnego regionu" przez uczniów a edukacja regionalna

Autor: Awramiuk, Alina.




Praca dotyczy obowiązującej obecnie podstawy programowej, zwracając uwagę na to, że zupełnie co innego własną okolicą, regionem, otoczeniem nazywają dzieci, a zupełnie co innego - autorzy programów i podręczników do geografii i przyrody. Praca obejmuje, co prawda, nie całą Polskę, ale jeden region, wiele z tych wniosków jednak z pewnością można rozszerzyć na resztę naszego kraju. Rząd zapowiada zmiany, mają ruszyć nowe programy, powstać nowe podręczniki etc. Jest zatem szansa, że ich autorzy bardzo skorzystają z tej pracy.


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Alina Awramiuk.
Hasła:2001-
Edukacja regionalna - Polska
Regionalizm - socjologia - Polska - 21 w.
Świadomość społeczna - Polska - 21 w.
Uczniowie - socjologia - Polska - 21 w.
Podlaskie, województwo - socjologia
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2009.
Opis fizyczny:198 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 189-195.
Powiązane zestawienia:Edukacja regionalna
Regionalizm – socjologia
Świadomość społeczna
Uczniowie – socjologia
Podlaskie, województwo
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Wstęp
  2. 1.1. Wyjaśnienie najważniejszych terminów
  3. 1.2. Cel i przedmiot badań oraz hipotezy badawcze
  4. 1.3. Metody badawcze
  5. 1.3.1. Badania sondażowe wśród uczniów
  6. 1.3.2. Analiza dokumentów
  7. 1.4. Literatura przedmiotu
  8. 2. Koncepcja regionu w naukach geograficznych
  9. 2.1. Definicje regionu oraz najważniejsze podejścia badawcze
  10. 2.1.1. Ewolucja koncepcji regionu w geografii
  11. 2.2. Pojęcie regionu w dydaktyce geografii
  12. 2.2.1. Region naturalny a region sztuczny
  13. 2.2.2. Koncepcja "własnego regionu" w edukacji regionalnej
  14. 3. Percepcja środowiska w badaniach geograficznych
  15. 3.1. Geneza badań nad percepcją środowiska
  16. 3.2.Kluczowe pojęcia - percepcja środowiska, wyobrażenia środowiskowe, mapy wyobrażeniowe
  17. 3.2.1. Wyobrażenia środowiskowe: ich postacie i źródła
  18. 3.2.2. Mapy wyobrażeniowe - charakterystyka i metody badań
  19. 3.3. Kierunki badań i główne problemy badawcze
  20. 3.4. Badania percepcji środowiska przez dzieci
  21. 4. Charakterystyka obszaru badań oraz badanej grupy uczniów
  22. 4.1.Podlasie - pogranicze religijno-narodowościowe. Specyfika obszaru badań
  23. 4.2. Szkolnictwo dla mniejszości białoruskiej na Podlasiu
  24. 4.2.1. Szkoły, w których prowadzono badania sondażowe
  25. 4.3. Charakterystyka statystyczna badanej grupy uczniów
  26. 4.3.1. Udział uczniów szkół miejskich i wiejskich
  27. 4.3.2. Udział dziewcząt
  28. 4.3.3. Miejsce zamieszkania uczniów
  29. 5. Percepcja "własnego regionu" przez uczniów województwa podlaskiego
  30. 5.1. Percepcja najbliższej okolicy przez uczniów
  31. 5.1.1. Najbliższa okolica w wyobrażeniach uczniów - analiza map wyobrażeniowych
  32. 5.1.2. Miejsca lubiane i nielubiane oraz miejsca "znaczące"
  33. 5.2. "Obszar poznania" wychodzący poza miejscowość zamieszkania
  34. 5.2.1. "Obszar poznania" uczniów szkól wiejskich
  35. 5.2.2."Obszar poznania" uczniów z miasta średniej wielkości (Bielsk Podlaski)
  36. 5.2.3. Obszar poznania uczniów z dużego miasta (Białystok)
  37. 5.3.Pojęcie "własnego regionu" w rozumieniu uczniów
  38. 5.3.1."Własny region" w rozumieniu uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i licealnych. Analiza odpowiedzi uczniów według poziomów kształcenia
  39. 5.3.2. "Własny region" w rozumieniu uczniów z miejscowości różnej wielkości
  40. 5.3.3. Plany uczniów na przyszłość względem "własnego regionu"
  41. 6. "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach szkolnych
  42. 6.1."Własny region" w podstawie programowej kształcenia ogólnego według etapów
  43. edukacji
  44. 6.1.1. Podstawa programowa nauczania przyrody w szkole podstawowej
  45. 6.1.2. Podstawa programowa nauczania geografii w gimnazjum
  46. 6.1.3. Podstawa programowa nauczania geografii w szkołach
  47. ponadgimnazjalnych
  48. 6.1.4.Podstawa programowa ścieżki edukacyjnej: Edukacja regionalna - dziedzictw kulturowe w regionie
  49. 6.2."Własny region" w wybranych programach nauczania i podręcznikach szkolnych
  50. 6.2.1."Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do przyrody - szkoła podstawowa
  51. 6.2.2."Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - gimnazjum
  52. 6.2.3."Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - liceum ogólnokształcące
  53. 7."Własny region" w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów
  54. podręczników szkolnych do przyrody i geografii
  55. 7.1.Okolica zamieszkania w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów
  56. podręczników
  57. 7.1.1. Okolica w wyobrażeniach uczniów
  58. 7.1.2. Okolica w rozumieniu autorów podręczników
  59. 7.2. Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów oraz autorów podręczników
  60. 7.2.1. Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów
  61. 7.2.2. Okolica miejscowości i miejsca zamieszkania w rozumieniu autorów podręczników
  62. 7.3. "Własny region" w rozumieniu uczniów oraz autorów podręczników
  63. 7.3.1. "Własny region" w rozumieniu uczniów
  64. 7.3.2. Region w rozumieniu autorów podręczników
  65. 8. Zakończenie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

BD nr LIV
ul. Ludowa 4
tel. 22 851 64 24

Sygnatura: 913(438)
Numer inw.: 35575
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 49.225
Numer inw.: 49225
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy