Opakowania w ochronie konsumenta
Autor: Lisińska-Kuśnierz, Małgorzata.
Od autorówPodejmowanie działań dotyczących ochrony konsumenta wiąże się z narastającą świadomością zagrożeń związanych z niebezpiecznymi lub wadliwymi wyrobami, a także wynika z mających coraz częściej miejsce niegodziwych praktyk handlowych, zwłaszcza wskutek nieuczciwej reklamy. Jako dodatkowe uzasadnienie dla rozwoju tego rodzaju działań wymienia się ponadto słabszą w
obecnym stanie postępu cywilizacyjnego pozycję konsumenta na rynku względem równych formalnie, ale znacznie silniejszych ekonomicznie i organizacyjnie sprzedawców.Konsument, jako indywidualna osoba fizyczna, działająca często pospiesznie w związku z koniecznością zaspokojenia określonych potrzeb, jest narażony na agresywność propozycji rynkowych, wyostrzonych za pomocą różnych technik marketingu i reklamy. W tej sytuacji często nie jest on świadomy przysługujących mu praw i możliwości działania. Z tego względu coraz większego znaczenia nabiera popularyzacja praw przysługujących konsumentom.W warunkach rozwoju konkurencji na rynku, jak również wzrostu wymagań i potrzeb konsumentów szczególnie istotne staje się opakowanie produktu, pełniąc m.in. narzędzie informacji w komunikacji rynkowej.Opakowania produktów stanowiących ofertę rynkową odgrywają istotną rolę w realizacji strategii prokonsumenckiej poprzez spełnienie określonych wymagań w zakresie: bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i życia konsumentów, ochrony środowiska naturalnego, ochrony przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, a także w realizacji prawa konsumenta do rzetelnej informacji i edukacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Małgorzata Lisińska-Kuśnierz, Marzena Ucherek. | ||||||||
Hasła: | Ochrona konsumenta Opakowania | ||||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2006. | ||||||||
Opis fizyczny: | 189 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 169-182. Indeks. | Przeznaczenie: | Niniejsza książka jest adresowana do kadry sfery gospodarczej, pionów zarówno technologii jak i marketingu oraz do studentów uczelni ekonomicznych. Może także służyć konsumentom jako pozycja wydawnicza o charakterze informacyjnym i edukacyjnym. | Niniejsza książka jest adresowana do kadry sfery gospodarczej, pionów zarówno technologii jak i marketingu oraz do studentów uczelni ekonomicznych. Może także służyć konsumentom jako pozycja wydawnicza o charakterze informacyjnym i edukacyjnym. Powiązane zestawienia: | Opakowania | Ochrona konsumenta Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 49.064
Numer inw.: 49064
Dostępność: tylko na miejscu