Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Matematyczna edukacja wczesnoszkolna - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Matematyczna edukacja wczesnoszkolna : teoria i praktyka / Zbigniew Semadeni, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Gustaw Treliński, Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Okładka pozycji Matematyczna edukacja wczesnoszkolna : teoria i praktyka

Matematyczna edukacja wczesnoszkolna : teoria i praktyka




W książce przedstawione zostały - systematycznie i klarownie - najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci w wieku od przedszkola po klasę VI szkoły podstawowej.Dla nauczycieli klas I-III szczególnie ważne jest to, że opisane w tej pozycji prawidłowości dotyczące skutecznego uczenia się matematyki i przechodzenia dzieci na coraz wyższe poziomy rozumienia stosują się zarówno przy doskonaleniu tradycyjnego

nauczania w systemie klasowo-lekcyjnym, jak i w tych grupach, w których nauczyciele zostawiają dzieciom większą swobodę i wspierają je w samodzielnej działalności matematycznej.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Zbigniew Semadeni, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Gustaw Treliński, Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Hasła:Matematyka - nauczanie początkowe - metody
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2015.
Opis fizyczny:286 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Przeznaczenie:Dla wykładowców, studentów, nauczycieli klas I-III i rodziców.
Dla wykładowców, studentów, nauczycieli klas I-III i rodziców.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1
  2. Zbigniew Semadeni
  3. Matematyka w edukacji początkowej - podejście konstruktywistyczne
  4. 1.1. Cele edukacji matematycznej w klasach początkowych
  5. 1.2. Konstruktywizm
  6. 1.3. Behawioryzm
  7. 1.4. Zasada właściwego ukierunkowania
  8. 1.5. Sytuacje problemowe przy wprowadzeniu nowego zagadnienia
  9. 1.6. Strefa najbliższego rozwoju
  10. 1.7. Reprezentacje enaktywne, ikoniczne i symboliczne
  11. 1.8. Środki manipulacyjne i inne środki dydaktyczne
  12. 1.9. Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie?
  13. 1.10. Równoliczność zbiorów, liczenie przedmiotów i stałość liczby kardynalnej
  14. 1.11. Operacyjne ujęcie liczb porządkowych
  15. 1.12. Aspekty liczby naturalnej
  16. 1.13. Kwestie terminologiczne: liczenie, obliczenia, wielkości, liczby i cyfry
  17. 1.14. Rachowanie na palcach
  18. 1.15. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dodawania
  19. 1.16. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie odejmowania
  20. 1.17. Różne sposoby rozwiązywania zadań i wykonywania obliczeń
  21. 1.18. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie mnożenia
  22. 1.19. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dzielenia
  23. 1.20. Własności działań.
  24. Kolejność wykonywania działań w wyrażeniach złożonych
  25. 1.21. Algorytmy
  26. 1.22. Matematyzacja i zadania tekstowe
  27. 1.23. Addytywne jednodziałaniowe dynamiczne zadania tekstowe i równania
  28. 1.24. Zadania na porównywanie różnicowe i na porównywanie ilorazowe
  29. 1.25. Zadania tekstowe złożone
  30. 1.26. Początki klasyfikowania
  31. 1.27. Kształty i figury geometryczne
  32. 1.28. Symetrie, ornamenty i rytmy
  33. 1.29. Pomiary długości, ilości płynu, masy i czasu
  34. 1.30. Egocentryzm dziecka przedszkolnego
  35. 1.31. Sytuacje typu góra-dół w orientacji przestrzennej
  36. 1.32. Sytuacje typu lewa-prawa w orientacji przestrzennej
  37. 1.33. Integrowanie matematyki z innymi dziedzinami
  38. 1.34. Uwagi końcowe
  39. Bibliografia
  40. Rozdział 2
  41. Edyta Gruszczyk-Kołczyńska
  42. Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski
  43. 2.1. Wstęp
  44. 2.2. O badaniach, które spowodowały zmianę poglądów
  45. odnośnie występowania uzdolnień matematycznych u dzieci
  46. 2.3. Cechy umysłu dzieci matematycznie uzdolnionych
  47. 2.4. O konstruowaniu narzędzi do rozpoznawania
  48. uzdolnień matematycznych u dzieci
  49. 2.5. Dzieci, które wiedzą i potrafią znacząco mniej od rówieśników
  50. 2.6. Dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i dzieci matematycznie
  51. uzdolnione
  52. 2.7. Dzieci wybitnie uzdolnione matematycznie
  53. 2.8. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie I
  54. znacząco mniej dzieci manifestuje swoje uzdolnienia matematyczne
  55. 2.9. Co nauczyciele sądzą o uzdolnionych matematycznie dzieciach
  56. i dlaczego mylą się w ocenie ich możliwości umysłowych
  57. 2.10. Okresy krytyczne w rozwijaniu uzdolnień matematycznych
  58. 2.11. Czy dorosły nieposiadający matematycznego wykształcenia
  59. może skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne dzieci?
  60. 2.12. Argumenty przemawiające za tym, aby rozpoznawać uzdolnienia
  61. matematyczne już u starszych przedszkolaków
  62. 2.13. Krótka charakterystyka nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania
  63. uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków
  64. 2.14. Krótko o pierwszym segmencie nauczycielskiej diagnozy
  65. 2.15. Kilka uwag interpretacyjnych
  66. 2.16. Krótko o drugim segmencie diagnozy nauczycielskiej
  67. 2.17. Interpretacje, wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych
  68. 2.18. Działania zmierzające do zmiany na lepsze
  69. losów dzieci uzdolnionych matematycznie
  70. Bibliografia
  71. Rozdział 3
  72. Gustaw Treliński
  73. Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka
  74. 3.1. Wstęp
  75. 3.2. Teoria a praktyka integrowania nauczania
  76. 3.3. Sytuacje dydaktyczne jako podstawowa forma organizacji pracy dzieci
  77. 3.4. Refleksja nad zadaniem i jego rozwiązaniem
  78. 3.5. Zakończenie
  79. Bibliografia
  80. Rozdział 4
  81. Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska
  82. Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych
  83. w klasach I-III
  84. 4.1. Umiejętności złożone jako kluczowe umiejętności matematyczne
  85. 4.2. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie przedszkolnym
  86. 4.3. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie wczesnoszkolnym
  87. 4.4. Styl nauczania a rozwijanie umiejętności złożonych
  88. 4.5. Przykłady zadań matematycznych sprzyjających rozwijaniu umiejętności
  89. złożonych
  90. 4.6. Zakończenie
  91. Bibliografia
  92. Rozdział 5
  93. Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska
  94. Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania
  95. w klasach I-III
  96. 5.1. Zadanie matematyczne
  97. 5.2. Charakterystyka zadań nietypowych
  98. 5.3. Znaczenie zadań nietypowych w edukacji matematycznej
  99. 5.4. Zadania nietypowe w podręcznikach szkolnych
  100. 5.5. Zadania nietypowe w badaniach ogólnopolskich
  101. 5.6. Badania własne w zakresie diagnozowania poziomu umiejętności
  102. rozwiązywania zadań o nietypowej strukturze informacj i
  103. 5.7. Podsumowanie
  104. Bibliografia
  105. Skorowidz rzeczowy
  106. Skorowidz nazwisk
  107. Informacje o Autorach

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

BD nr LIV
ul. Ludowa 4
tel. 22 851 64 24

Sygnatura: 37
Numer inw.: 39084
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy