Inteligencja ekologiczna : jak wiedza o ukrytych oddziaływaniach tego, co kupujemy, może wszystko zmienić
Tytuł oryginału ;: "Ecological intelligence, ".
Autor: Goleman, Daniel
Daniel Goleman, autor takich bestsellerów jak Inteligencja społeczna i Emocje destrukcyjne, ujawnia, w jaki sposób to, co wytwarzamy i kupujemy może skrycie wpływać na środowisko naturalne i pokazuje, w jaki sposób podmioty działające na nowoczesnym rynku mogą się stawać pionierami istotnych zmian niezbędnych do ratowania naszej planety. Chętnie wrzucamy butelki do pojemników na surowce wtórne, ale jednocześnie przemierzamy
całe kilometry naszymi paliwożernymi samochodami, by zrobić zakupy. Do sklepu zabieramy ekologiczne torby, ale kupujemy owoce z Ameryki Południowej. David Goleman tłumaczy w swej książce dlaczego "zielone to miraż" i dowodzi, jacy jesteśmy niekonsekwentni w naszym podejściu do kryzysu ekologicznego. W oparciu o wyniki przełomowych badań Goleman wyjaśnia, dlaczego jako konsumenci nie potrafimy się rozeznać w tym, jak szkodliwe są nasze zakupy dla środowiska naturalnego i naszego zdrowia. Zbiorowo nie przyjmujemy do wiadomości, jak szkodliwe są rzeczy, które wytwarzamy i kupujemy. Problem dodatkowo pogłębia zjawisko zaciemniania informacji na temat szkodliwości dóbr, które produkujemy, importujemy, pakujemy, dystrybuujemy i wyrzucamy. Najnowsze technologie, które uwzględniają ekologiczne dane produktów, sprawią, że te istotne informacje staną się dostępne dla konsumentów wtedy, gdy będą najbardziej przydatne, czyli w chwili zakupu. Równowaga sił, dowodzi Coleman, przeniesie ciężar ze sprzedającego na kupującego. Owa "radykalna transparentność" pozwoli konsumentom dokonywać mądrzejszych decyzji zakupowych i sprawi, że producenci będą reformowali swoje praktyki biznesowe.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Daniel Goleman ; przełożył Andrzej Jankowski. | ||||||||||||||||
Hasła: | Ekologia Konsumenci Marketing ekologiczny Świadomość ekologiczna Poradnik Ochrona środowiska | ||||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2009. | ||||||||||||||||
Opis fizyczny: | 245 stron ; 23 cm. Uwagi: | Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje popularnonaukowe. | Dziedzina: | Ochrona środowiska | Powstanie dzieła: | 2009 r. | Twórcy: | Jankowski, Andrzej. Tłumaczenie | Powiązane zestawienia: | Konsumenci (ekon.) | Świadomość ekologiczna Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. nr 1
ul. Puławska 43
tel. 22 849 25 28
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Wyp. Nr 35
ul. Narbutta 47
tel. 22 849 63 56
Wyp. nr 68
Aleje Niepodległości 82
tel. 22 844 70 59
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48890
Numer inw.: 48890
Dostępność: tylko na miejscu
Notka biograficzna:
Goleman, Daniel
Daniel Goleman ur. 7 marca 1946 w Stockton – amerykański psycholog żydowskiego pochodzenia, publicysta naukowy. Autor bestselleru Inteligencja emocjonalna 1995. Wieloletni współpracownik dziennika „The New York Times”. Wykładowca akademicki. Absolwent Uniwersytetu Harwarda. Dwukrotnie nominowany do nagrody literackiej Pulitzera. publikacje Focus: The Hidden Driver of Excellence 2013 Harper. ISBN 0-06-211486-7 - Edycja polska: Focus. Sztuka koncentracji jako ukryte dążenie do doskonałości, Dom Wydawniczy REBIS, 2014, ISBN 9788372789990 Ecological Intelligence: How Knowing [>>]