Kod YouTube : od kultury partycypacji do kultury kreatywności
Autor: Majorek, Marta.
Rola Internetu w życiu społecznym poddawana jest analizie z różnych perspektyw. Z jednej strony badacze podkreślają znaczenie interakcji online i fakt uwolnienia jednostki przez nowe technologie komunikacyjne od ograniczeń fizycznych i czasowych w ich nawiązywaniu oraz możliwość kreowania w ten sposób różnego rodzaju społeczności. Krytyczny ogląd tego typu tendencji prowadzi jednak do konstatacji, iż często
relacje te przyjmują powierzchowny, nie pozbawiony sztuczności charakter. Problematyka książki wypełnia lukę badawczą wynikającą ze słabego rozpoznania fenomenu portali społecznościowych w kontekście antropologii kulturowej (...). Autorka trafnie zaakcentowała interesujące, a nierozstrzygnięte zagadnienia opisujące istotność serwisów w rodzaju YouTube`a. Są to: "unikatowy walor medium demokratyzującego przestrzeń społeczną", płynne przejście od sfery społecznościowej do komercyjnej, mechanizm tworzenia globalnej społeczności przez globalną wymianę plików. Książka ta, ze względuna perspektywę interdyscyplinarną i metodologię (...) wyznaczy standard badania portali społecznościowych jako istotnego elementu przestrzeni komunikacyjnej internetu. prof. dr hab. Iwona Hofman
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marta Majorek. | ||||||
Hasła: | 2001- Cyberkultura - socjologia YouTube | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2015. | ||||||
Opis fizyczny: | 238 s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 221-232. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Cyberkultura | YouTube Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 53.810
Numer inw.: 53810
Dostępność: tylko na miejscu