Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20150303144744070555 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole / Małgorzata Stańczak.
Okładka pozycji Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole

Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole

Autor: Stańczak, Małgorzata Anna.




Rozwój zdolności i uzdolnień dzieci i młodzieży nie następuje samoistnie. To, czy dziecko charakteryzować się będzie jedynie potencjalnymi możliwościami, czy też ponadprzeciętnymi osiągnięciami w dużej mierze uwarunkowane jest wpływem środowiska. Znaczącą rolę w procesie pobudzania i wspierania osobowego rozwoju dzieci i młodzieży zdolnej przypisuje się szkole. Z jej

działaniami w tym zakresie wiązane są duże nadzieje. Jaka jest jednak rzeczywistość edukacyjna? Czy szkoły, które winny być zainteresowane stymulowaniem rozwoju uczniów zdolnych rzeczywiście takie działania podejmują? Jeśli tak, to czy działania te odpowiadają na potrzeby tychże uczniów? Generalizowanie opinii o tym, że polskie szkolnictwo nie podejmuje żadnych działań na rzecz uczniów zdolnych jest bardzo krzywdzące, wiele bowiem szkół jest wysoce zainteresowanych i zaangażowanych w kształcenie uczniów zdolnych. W dysertacji przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w specjalnie wybranych szkołach, których dyrektorzy zadeklarowali szczególną aktywność kadry nauczycielskiej w zakresie pracy z uczniem zdolnym, czego miernikiem były dobre wyniki nauczania, wysoki odsetek laureatów i finalistów olimpiad i konkursów na różnych szczeblach, a także wysoki wskaźnik przyjęć na wyższe szczeble kształcenia. Wybrane do badań placówki cieszyły się w lokalnym środowisku opinią szkół o wysokim poziomie nauczania, a niektóre z nich określano nawet mianem "kuźni" talentów. Badaniami objęto nielosową 104-osobową grupę uczniów zdolnych zdiagnozowanych na podstawie testów psychologicznych oraz 250-osobową grupę uczniów niezdiagnozowanych, uznanych za zdolnych zgodnie z przyjętymi kryteriami, a także 25-osobową grupę dyrektorów badanych szkół.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Małgorzata Stańczak.
Hasła:Dziecko zdolne - nauczanie
Dziecko zdolne - psychologia
Inteligencja (psychol.) - badanie - metody
Uczniowie - psychologia - metody
Zdolności - badanie - metody
Adres wydawniczy:Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2009.
Opis fizyczny:198 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 189-196.
Powiązane zestawienia:Uczniowie – psychologia
Inteligencja (psychol.)
Zdolności
Dziecko zdolne
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 48.652
Numer inw.: 48652
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy