Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych
W książce analizie poddano problematykę form konkurowania przedsiębiorstw na polskim rynku, wskazując, jak można wykorzystać do podnoszenia swojej przewagi konkurencyjnej nowe, niezbadane jeszcze zjawisko społeczności sieciowych. Choć powstają liczne inicjatywy w tym względzie, to jednak, jak się wydaje, mają one raczej charakter doraźny i nie są elementem trwałej strategii organizacji. Autorzy opracowania
wskazują jednak, że wcale nie musi tak być, a umiejętne wplecenie w działania firmy nowych zjawisk społecznych może stanowić o jej rynkowym sukcesie.W opracowaniu połączono aspekty tradycyjnego prowadzenia biznesu oraz funkcjonowania współczesnej organizacji w warunkach powstających i rozwijających się społeczności sieciowych. Samo ich funkcjonowanie przedstawiono z różnych perspektyw, wskazując na ich rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych. Pokazano tu znaczenie tego zjawiska dla sprawnego funkcjonowania komunikacji wewnętrznej w organizacji, zwrócono uwagę na jego wykorzystanie dla poprawy efektywności inwestowania, budowania marki wewnętrznej pracodawcy wobec istniejących pracowników oraz kreowania wizerunku pożądanego pracodawcy dla potencjalnych pracowników, dokonano analizy porównawczej CSR 1.0 i 2.0 w kontekście Web 1.0 i 2.0. Całość zilustrowano ciekawymi przykładami relacji i mechanizmów, m.in. w Starbucks czy Leroy Merlin.Z uwagi na to, że tematyka jest dość nowa, a literatura w tym zakresie stosunkowo ograniczona, książka ma wysoką wartość, stanowiąc tym samym cenny wkład w naukę. W tekście odnaleźć można odwołania do publikacji dotyczących organizacji sieciowych czy wirtualnych (I. Hejduk, W. Grudzewski, S. Ariss, L.M. Camarinha-Matos, A. Mowshowitz).Książka doskonale prezentuje najważniejsze wątki wskazane w cytowanym poglądzie Jacka Welcha: "Kiedy tempo zmian wewnątrz firmy jest wolniejsze niż w otaczającym ją świecie, jej koniec staje się bliski. Jego nadejście to tylko kwestia czasu".
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Mikołaja Pindelskiego. | ||||||
Hasła: | Handel elektroniczny Informacja gospodarcza Komunikacja wewnętrzna Przedsiębiorstwo - konkurencyjność Społeczna odpowiedzialność biznesu Społeczności internetowe | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 122 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. | Powiązane zestawienia: | Informacja gospodarcza | Przedsiębiorstwo – konkurencyjność Społeczna odpowiedzialność biznesu Społeczności internetowe Handel elektroniczny Komunikacja wewnętrzna Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48.646
Numer inw.: 48646
Dostępność: tylko na miejscu