Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20150227132839081449 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych / pod red. Mikołaja Pindelskiego.
Okładka pozycji Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych

Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych




W książce analizie poddano problematykę form konkurowania przedsiębiorstw na polskim rynku, wskazując, jak można wykorzystać do podnoszenia swojej przewagi konkurencyjnej nowe, niezbadane jeszcze zjawisko społeczności sieciowych. Choć powstają liczne inicjatywy w tym względzie, to jednak, jak się wydaje, mają one raczej charakter doraźny i nie są elementem trwałej strategii organizacji. Autorzy opracowania

wskazują jednak, że wcale nie musi tak być, a umiejętne wplecenie w działania firmy nowych zjawisk społecznych może stanowić o jej rynkowym sukcesie.W opracowaniu połączono aspekty tradycyjnego prowadzenia biznesu oraz funkcjonowania współczesnej organizacji w warunkach powstających i rozwijających się społeczności sieciowych. Samo ich funkcjonowanie przedstawiono z różnych perspektyw, wskazując na ich rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych. Pokazano tu znaczenie tego zjawiska dla sprawnego funkcjonowania komunikacji wewnętrznej w organizacji, zwrócono uwagę na jego wykorzystanie dla poprawy efektywności inwestowania, budowania marki wewnętrznej pracodawcy wobec istniejących pracowników oraz kreowania wizerunku pożądanego pracodawcy dla potencjalnych pracowników, dokonano analizy porównawczej CSR 1.0 i 2.0 w kontekście Web 1.0 i 2.0. Całość zilustrowano ciekawymi przykładami relacji i mechanizmów, m.in. w Starbucks czy Leroy Merlin.Z uwagi na to, że tematyka jest dość nowa, a literatura w tym zakresie stosunkowo ograniczona, książka ma wysoką wartość, stanowiąc tym samym cenny wkład w naukę. W tekście odnaleźć można odwołania do publikacji dotyczących organizacji sieciowych czy wirtualnych (I. Hejduk, W. Grudzewski, S. Ariss, L.M. Camarinha-Matos, A. Mowshowitz).Książka doskonale prezentuje najważniejsze wątki wskazane w cytowanym poglądzie Jacka Welcha: "Kiedy tempo zmian wewnątrz firmy jest wolniejsze niż w otaczającym ją świecie, jej koniec staje się bliski. Jego nadejście to tylko kwestia czasu".

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod red. Mikołaja Pindelskiego.
Hasła:Handel elektroniczny
Informacja gospodarcza
Komunikacja wewnętrzna
Przedsiębiorstwo - konkurencyjność
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Społeczności internetowe
Adres wydawniczy:Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2009.
Opis fizyczny:122 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Powiązane zestawienia:Informacja gospodarcza
Przedsiębiorstwo – konkurencyjność
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Społeczności internetowe
Handel elektroniczny
Komunikacja wewnętrzna
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 48.646
Numer inw.: 48646
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy