Humanistyczno-antropologiczna ewolucja pedagogiki kultury : konsekwencje dla teorii i praktyki
Praca ta jest naturalną kontynuacją poprzedzających ją publikacji dotyczących pedagogiki kultury.Dziś problematyka ta znalazła trwałe miejsce w rzeczywistości pedagogicznej i budzi wciąż duże zainteresowanie. Nagromadziło się też wokół niej wiele kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim współczesnej tożsamości pedagogiki kultury traktowanej przez jednych jako prąd, kierunek, a przez
innych jako subdyscyplina, a także pojmowanie kultury, jej roli i prezentowanych przez nią wartości w życiu człowieka. Czy ma to być wąskie ujęcie kultury ograniczone do sfery symbolicznej, czy szerokie uwzględniające wszystkie jej kategorie oraz poziomy - tzw. kulturę elitarną (wysoką) i kulturę masową, popularną (niską)? Jest to istotny, choć nie nowy problem.Temat rozważań zwieńczony prezentowaną publikacją jest wynikiem przeświadczenia o wysokiej randze edukacji akcentującej antropologiczno-humanistyczne ujmowanie kultury - podkreślanej we wszystkich międzynarodowych raportach i aktach prawnych.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Janusza Gajdy ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. | ||||||
Hasła: | 1901-2000 2001- Edukacja międzykulturowa - metody Kultura - 20-21 w. Pedagogika kultury | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 390 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Streszcz. ang. przy pracach. | Powiązane zestawienia: | Kultura | Pedagogika kultury Edukacja międzykulturowa Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48.539
Numer inw.: 48539
Dostępność: tylko na miejscu