Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia
W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej. Ponadto zaprezentowano wyniki badań poziomu rozwoju umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich, z których wynika, że jest on zróżnicowany i zależy od ocenianego
aspektu umiejętności. Badanie wybranych funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowo-przestrzenna i umiejętności językowe oraz uwaga wykazały obniżony ich poziom w przypadku badanych grup dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Badania należy traktować jako wstęp do dalszych, pogłębionych poszukiwań, prowadzących do rzetelnej i trafnej diagnozy psychologicznej dzieci z problemami w liczeniu, ujawnianymi we wczesnej edukacji szkolnej.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Urszula Oszwa (red. nauk.). | ||||||
Hasła: | Dyskalkulia Matematyka - nauczanie - psychologia | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 116 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Matematyka | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)