Menedżer XXI wieku : definicja, identyfikacja, edukacja
Autor: Ornarowicz, Urszula.
Książka podejmuje ważny i dotychczas nieuporządkowany, a w pewnych fragmentach słabo rozpoznany badawczo, problem określania cech, właściwości, kompetencji menedżerów na początku dwudziestego pierwszego wieku i systemów profesjonalnej edukacji menedżerskiej w Polsce.Odwołując się do różnych koncepcji teoretycznych z wielu dyscyplin naukowych, w tym zwłaszcza sięgając do szeroko rozumianych nauk o
zarządzaniu, socjologii, prawa, nauk politycznych oraz różnych orientacji metodologicznych (głównie z obszaru nauk o zarządzaniu), w monografii przedstawiono autorską koncepcję definiowania "menedżera". Przyjęcie szerokiej perspektywy badawczej pozwoliło autorce na zaakcentowanie wielowymiaro-wości badanego zjawiska, zidentyfikowanie go w skali mikro i makro, w organizacji i społeczeństwie, analizowanie go z różnych perspektyw i w różnych aspektach. W tym sensie można powiedzieć, że praca ma wręcz pionierskiKsiążkę uważam za dojrzałą, o dużych walorach naukowych, teoriopo-znawczych, wnoszącą nowe wątki do wiedzy na temat menedżerów i ich profesjonalnej edukacji menedżerskiej w Polsce, porządkującą bałagan terminologiczny, a tym samym wnoszącą wkład metodologiczny.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Urszula Ornarowicz. | ||||||
Hasła: | Menedżerowie Zarządzanie | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 318 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 301-318. | Powiązane zestawienia: | Menedżerowie | Zarządzanie Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)