Poetyka telewizyjnych programów porannych : między informacją, tabloidem i autopromocją
Autor: Sanakiewicz, Marcin
Niesłabnąca od lat popularność telewizji śniadaniowej skłania do analizy programów porannych i przyczyn ich wysokiej oglądalności. Telewizja śniadaniowa w Polsce reprezentuje nową erę w historii telewizji: przenikanie się kultur, symboliczne uproszczenie dyskursu społecznego, mediatyzację wydarzeń i ludzi, współistnienie z reklamą. Jej konstrukcja formalna oraz poetyka stoją w sprzeczności z
tradycyjnym wykorzystaniem gatunkowości jako podstawy kreowania przekazu telewizyjnego. Równocześnie klasyczne teorie oddziaływania mediów tracą na znaczeniu na rzecz teorii krytycznych zarówno w odniesieniu do telewizji, jak i samej widowni.Autor twierdzi, że telewizja śniadaniowa jest postgatunkiem, czyli nową formą współczesnych mediów. Potwierdzenie tej tezy jest głównym celem książki.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marcin Sanakiewicz. | ||||
Hasła: | Telewizyjne programy poranne - język - Polska | ||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013. | ||||
Opis fizyczny: | 134, [1] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 129-133, netogr. s. 133-[135]. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 53.511
Numer inw.: 53511
Dostępność: tylko na miejscu