Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Modele biznesu w internecie - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Modele biznesu w internecie : teoria i studia przypadków polskich firm / red. nauk. Tymoteusz Doligalski.
Okładka pozycji Modele biznesu w internecie : teoria i studia przypadków polskich firm

Modele biznesu w internecie : teoria i studia przypadków polskich firm




Pierwsza książka przedstawiająca modele biznesu firm działających na polskim rynku internetowym. Uwzględniono w niej firmy o zróżnicowanym charakterze - od startupów po koncerny, od firm mniej znanych po flagowe przedsięwzięcia e-biznesu.
Modele biznesu były analizowane z różnych perspektyw - mediów społecznościowych, innowacji popytowych czy konfliktu społecznego. Omówiono modele e-biznesu wykorzystywane m.in.

przez Allegro, Bank Pomysłów BZ WBK, Agorę, Salon24.pl oraz startupy modowe.
W publikacji przedstawiono różne podejścia do analizy modeli biznesu, ponadto opisano zależności między modelem biznesu a przewagą konkurencyjną oraz wpływ uwarunkowań gospodarki cyfrowej na strategie firm. Wyjątkowa jest analiza platform wielostronnych, które dotychczas w polskiej literaturze przedmiotu nie zostały odpowiednio opisane.
Publikacja stanowi bogate źródło wiedzy dla menedżerów i specjalistów odpowiedzialnych za wykorzystanie internetu w modelach biznesu firm. Przydatna będzie również dla studentów, doktorantów i kadry akademickiej zajmującej się e-biznesem, marketingiem lub zarządzaniem.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Tymoteusz Doligalski.
Hasła:Handel elektroniczny - Polska
Przedsiębiorstwo - organizacja - Polska
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014.
Opis fizyczny:218 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 207-218.
Powiązane zestawienia:Przedsiębiorstwo
Handel elektroniczny
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Model biznesu z perspektywy ogólnej teorii systemów
  2. (Tymoteusz Doligalski)
  3. 1.1. Wstęp
  4. 1.2. Istota teorii systemów i podejścia systemowego
  5. 1.3. Pojęcie systemu
  6. 1.4. Właściwości firm jako systemów
  7. 1.5. Pojęcie modelu biznesu
  8. 1.6. Model biznesu a strategia
  9. 1.7. Podsumowanie
  10. Rozdział 2. Przewaga konkurencyjna a modele biznesu (Ewa Wielgórska)
  11. 2.1. Przewaga konkurencyjna - czym jest i dlaczego jest istotna?
  12. 2.2. Ocena przewagi konkurencyjnej
  13. 2.2.1. Uwagi ogólne
  14. 2.2.2. Osiąganie przewagi konkurencyjnej na poziomie firmy
  15. 2.2.3. Osiąganie przewagi konkurencyjnej we współpracy
  16. z innymi firmami
  17. 2.2.4. Uwarunkowania konkurowania wynikające z otoczenia
  18. 2.3. Trwałość przewagi konkurencyjnej
  19. 2.4. Podsumowanie
  20. Rozdział 3. Ekonomiczne uwarunkowania modeli biznesu w internecie
  21. (Grzegorz Sobiecki)
  22. 3.1. Wstęp
  23. 3.2. Uwarunkowania produkcji w gospodarce internetowej
  24. 3.2.1. Dobra materialne
  25. 3.2.2. Dobra cyfrowe
  26. 3.2.3. Cyfrowe dobra publiczne, prywatne, klubowe i wspólne w internecie
  27. 3.2.4. Ewolucja modelu produkcyjnego
  28. 3.2.5. Korzyści skali i zakresu
  29. 3.2.6. Efekty zewnętrzne, efekty sieciowe i teoria platform
  30. 3.2.7. Indywidualizacja produkcji i efekt długiego ogona
  31. 3.2.8. Prosumeryzacja
  32. 3.2.9. Ceny
  33. 3.3. Uwarunkowania wynikające z kosztów transakcyjnych na rynkach wirtualnych
  34. 3.3.1. Uwagi ogólne
  35. 3.3.2. Rynki wirtualne
  36. 3.3.3. Koszty transakcyjne
  37. 3.3.4. Transparentność rynków i asymetria informacji
  38. 3.3.5. Rynki a formy konkurencji
  39. 3.4. Podsumowanie
  40. Rozdział 4. Podejścia do analizy modeli biznesu (Tymoteusz Doligalski)
  41. 4.1. Wstęp
  42. 4.2. Analiza dynamiki systemowej
  43. 4.3. Model delta. Podejście Haxa i Wilde�?a II
  44. 4.4. Model Amita i Zotta
  45. 4.5. Szablon Osterwaldera i Pigneura
  46. 4.6. Podsumowanie
  47. Rozdział 5. Model biznesu firm mediowych w Polsce.
  48. Perspektywa sprzężeń (Ewa Wielgórska)
  49. 5.1. Wstęp
  50. 5.2. Branża mediowa - wyzwania
  51. 5.3. Model biznesu firm w branży mediowej
  52. 5.3.1. Uwagi ogólne
  53. 5.3.2. Wartość dla czytelników
  54. 5.3.3. Wartość dla reklamodawców
  55. 5.3.4. Przychody firmy
  56. 5.3.5. Kapitał ludzki
  57. 5.4. Sprzężenia zwrotne w modelu biznesu sektora medialnego
  58. 5.4.1. Korzystne sprzężenia zwrotne
  59. 5.4.2. Niekorzystne sprzężenia zwrotne
  60. 5.5. Modele biznesu wybranych firm sektora mediowego w Polsce
  61. 5.5.1. Ringier Axel Springer Polska (RASP)
  62. 5.5.2. Gremi Business Communication (dawniej Presspublica)
  63. 5.5.3. Agora
  64. 5.6. Uwarunkowania konkurowania w branży mediowej
  65. 5.7. Podsumowanie
  66. Rozdział 6. Model biznesu serwisu aukcyjnego i grupy Allegro
  67. (Mateusz Witek)
  68. 6.1. Wstęp
  69. 6.2. Analiza modelu biznesu serwisu aukcyjnego Allegro.pl
  70. 6.3. Analiza modelu biznesu Grupy Allegro
  71. 6.4. Podsumowanie
  72. Rozdział 7. Innowacje popytowe w modelu biznesu na przykładzie banku pomysłów BZ WBK (Wojciech Pander)
  73. 7.1. Wstęp
  74. 7.2. Przykłady wykorzystania innowacji popytowych i angażowania społeczności klientów
  75. 7.3. Analiza przypadku Banku Pomysłów
  76. 7.4. Dwa spojrzenia - korzyści dla banku i klientów
  77. 7.5. Konsekwencje wdrożenia Banku Pomysłów
  78. 7.6. Bank Pomysłów według modelu Amita i Zotta
  79. 7.6.1. Efektywność
  80. 7.6.2. Komplementarność
  81. 7.6.3. Uwięzienie klienta
  82. 7.6.4. Nowość
  83. 7.7. Podsumowanie
  84. Rozdział 8. Media społecznościowe w modelach biznesu startupów
  85. internetowych na rynku mody (Monika Bartoszek, Dawid Pacha)
  86. 8.1. Zmiana modelu biznesu na rynku mody w skutek popularyzacji mediów społecznościowych
  87. 8.2. Sektor startupów modowych wykorzystujących media społecznościowe
  88. 8.3. Modele biznesu wybranych startupów działających na rynku mody
  89. 8.3.1. Uwagi ogólne
  90. 3.3.1. SHOWROOM jako przykład platformy wielostronnej
  91. 8.3.1. Fun In Design jako przykład współtworzenia wartości z klientem
  92. 8.3.4. Odkrywanie produktu w serwisach bazujących na social curation
  93. 8.4. Podsumowanie
  94. Rozdział 9. Konflikt społeczny w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa - analiza modelu biznesu serwisu internetowego
  95. Salon24.pl (Grzegorz Guździoł)
  96. 9.1. Wstęp
  97. 9.2. Konflikt społeczny w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa
  98. 9.3. Zarządzanie konfliktem społecznym w procesie kreowania wartości
  99. 9.4. Charakterystyka serwisu Salon24
  100. 9.4.1. Uwagi ogólne
  101. 9.4.2. Struktura serwisu
  102. 9.4.3. Opiniotwórczość i wizerunek serwisu Salon24
  103. 9.4.4. Wskaźniki efektywności serwisu
  104. 9.4.5. Ogólne założenia modelu biznesu serwisu Salon24
  105. 9.5. Analiza modelu biznesu Salonu24 w ujęciu Alexandra Osterwaldera i Asha Mauryi
  106. 9.5.1. Uwagi ogólne
  107. 9.5.2. Segmenty klientów
  108. 9.5.3. Problem
  109. 9.5.4. Rozwiązanie
  110. 9.5.5. Propozycja wartości
  111. 9.5.6. Kanały
  112. 9.5.7. Relacje z klientami
  113. 9.5.8. Strumień przychodów
  114. 9.5.9. Struktura kosztów
  115. 9.6. Analiza roli konfliktu w funkcjonowaniu serwisu na przykładzie Salonu24
  116. 9.7. Podsumowanie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87

Sygnatura: Rewersy: 33
Numer inw.: 81191
Dostępność: wypożyczana na 14 dni

schowekzamów



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy