Wyuczona bezradność młodzieży
Autor: Ciżkowicz, Barbara.
[...] Poniższe opracowanie składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera teoretyczne podstawy podjętej problematyki badawczej. Wyjaśnione zostało w nim naczelne pojęcie jakim jest bezradność. Przedstawiono, jak rozumieją ją i w jakim aspekcie badawczym interesuje ona pedagogów, psychologów i socjologów. Szerzej zaprezentowany został atrybucyjny model wyuczonej bezradności, który posłużył jako
podstawa teoretyczna w poniższym opracowaniu. Wyjaśnione zostały też zmienne, których zależność z bezradnością poddano badaniu. Należą do nich: trudności i niepowodzenia szkolne, styl atrybucyjny, depresja, lęk, stereotyp nauczyciela i ucznia jako osób współuczesniczących w procesie kształcenia. Kolejny rozdział poświęcony założeniom metodologicznym rozpoczyna określenie i uzasadnienie przyjętego w badaniach podejścia badawczego na tle różnych propozycji współczesnej nauki. [...] Ze wstępu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Barbara Ciżkowicz. | ||||||
Hasła: | Bezradność - psychologia Bezradność - socjologia - Polska - od 1989 r. Studenci - psychologia Studenci - socjologia - Polska - od 1989 r. Uczniowie - psychologia Uczniowie - socjologia - Polska - od 1989 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 237, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 196-223. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Studenci - socjologia | Uczniowie – socjologia Uczniowie – psychologia Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)