Pedagogika trudności w uczeniu się
Tyt. oryg.: "Einfũhrung in die Lernbehindertenpädagogik, ".
Autor: Werning, Rolf.
Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Autorzy przedstawiają i porównują historyczne i aktualne koncepcje dydaktyczne ukierunkowane na nauczanie i wspieranie uczniów przejawiających
trudności w uczeniu się. Formułują zasady dydaktyczne, a ich wdrażanie zostało zilustrowane przykładami z lekcji toczących się w szkole specjalnej dla dzieci z trudnościami w uczeniu się oraz w oddziałach integracyjnych. Na zakończenie opisują możliwości wsparcia na płaszczyźnie organizacyjnej i pedagogiczno-konceptualnej. Podręcznik zawiera m.in.: charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się; próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu; historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej; objaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Rolf Werning, Birgit Lütje-Klose ; przekł. Magdalena Wojdak-Piątkowska. | ||||||
Seria: | Pedagogika GWP | ||||||
Hasła: | Niepowodzenia szkolne Pedagogika specjalna Podręczniki akademickie | ||||||
Adres wydawniczy: | Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 216 s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 195-208. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Pedagogika specjalna | Niepowodzenia szkolne Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48.311
Numer inw.: 48311
Dostępność: tylko na miejscu