Nauka o przedsiębiorstwie : wybrane zagadnienia
Kontrowersje wokół przedmiotu, zakresu, metod badawczych "Nauki o przedsiębiorstwie" nie przeszkadzają w jej rozwoju. Nauce tej coraz to nowe wyzwania stawia bowiem praktyka gospodarcza. Radykalne zmiany w otoczeniu biznesowym przedsiębiorstw, których wyrazem jest globalna konkurencja, dyfuzja innowacji, nowe systemy wartości lepiej wyedukowanych społeczeństw, wszechobecne technologie informatyczne, wywierają wpływ na cechy współczesnego
przedsiębiorstwa, nowe rozumienie jego granic, celów, czynników generujących wartość i określających zdolności konkurencyjne. Przedsiębiorstwa współczesne oparte są na wiedzy, konkurują na rynkach międzynarodowych i globalnych, stosują nowoczesne technologie informatyczne. Następuje przesunięcie w układzie czynników różnicujących przedsiębiorstwa silne i słabe. Wśród nich ważną rolę odgrywa posiadanie własnych, niepowtarzalnych zasobów, zwłaszcza zasobów i wartości niematerialnych.Odpowiedzią na te wyzwania jest podejmowanie badań nad funkcjonowaniem i rozwojem przedsiębiorstw w warunkach globalizacji twórczej destrukcji, procesami i formami umiędzynarodowiania przedsiębiorstw, strategiami przedsiębiorstw wobec wymogów zrównoważonego rozwoju, kierowaniem zmianami w przedsiębiorstwie, rozwojem przedsiębiorstw nowej gospodarki usług, innowacjami. Wyniki badań w nowych obszarach, choć nie zawsze satysfakcjonujące poznawczo i aplikacyjnie, przyczyniają się do rozwoju teorii przedsiębiorstwa i tworzenia nauki o przedsiębiorstwie, którą traktujemy jako praktyczną teorię przedsiębiorstwa.Postęp w nauce sprawia, że niektóre tradycyjne wątki teorii zarządzania, teorii organizacji, ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa - dyscyplin, które zajmują się przedsiębiorstwem, są już przestarzałe. Mam nadzieję, że wątków takich nie znajdziecie Państwo w książce, którą oddajemy do Waszych rąk.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Irena Lichniak ; [aut. Dobiegała-Korona Barbara et al.] | ||||||||
Hasła: | Przedsiębiorstwo Podręczniki akademickie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Szkoła Główna Handlowa, 2009. | ||||||||
Opis fizyczny: | 440, [1] s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Nazwy aut. na s. [441]. Bibliogr. przy rozdz. | Przeznaczenie: | Książka jest w szczególności adresowana do studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich, ale też innych kierunków studiów. | Książka jest w szczególności adresowana do studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich, ale też innych kierunków studiów. Powiązane zestawienia: | Przedsiębiorstwo | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 48.270
Numer inw.: 48270
Dostępność: tylko na miejscu