Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego / Bartosz Targański.
Okładka pozycji Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego

Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego

Autor: Targański, Bartosz.





Spis treści:

  1. Rozdział I. Konkurencja jako kategoria ekonomiczna i przedmiot ochrony prawnej
  2. 1. Konkurencja i motywy jej ochrony
  3. 1.1. Pojęcie i istota konkurencji
  4. 1.2. Ograniczenia konkurencji
  5. 1.2.1. Praktyki jednostronne - nadużywanie siły rynkowej
  6. 1.2.2. Praktyki wielostronne - porozumienia przedsiębiorców
  7. 1.3. Motywy ochrony konkurencji
  8. 1.3.1. Szkoła harwardzka
  9. 1.3.2. Szkoła chicagowska
  10. 2. Podstawy i system instytucjonalny ochrony konkurencji . w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej
  11. 2.1. Geneza amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  12. 2.2. Źródła amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  13. 2.3. Amerykańskie organy ochrony konkurencji
  14. 2.3.1. Sądy federalne
  15. 2.3.2. Departament Sprawiedliwości
  16. 2.3.3. Federalna Komisja Handlu
  17. 3. Podstawy i system instytucjonalny ochrony konkurencji w Unii Europejskiej
  18. 3.1. Cele i instrumenty unijnego prawa ochrony konkurencji
  19. 3.2. Źródła unijnego prawa ochrony konkurencji
  20. 3.2.1. Traktat o Unii Europejskiej i Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
  21. 3.2.2. Zasady ogólne prawa unijnego
  22. 3.2.3. Rozporządzenia i dyrektywy
  23. 3.2.4. Decyzje
  24. 3.2.5. Orzecznictwo
  25. 3.2.6. Akty prawa miękkiego
  26. 3.3. Rola instytucji unijnych w ochronie konkurencji
  27. 3.3.1. Rada
  28. 3.3.2. Komisja Europejska
  29. 3.3.3. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
  30. 3.3.4. Parlament Europejski
  31. 4. Ochrona konkurencji w płaszczyźnie międzynarodowej
  32. 4.1. Współpraca dwustronna w zakresie ochrony konkurencji
  33. 4.2. Współpraca wielostronna w zakresie ochrony konkurencji
  34. 4.2.1. OECD
  35. 4.2.2. UNCTAD
  36. 4.2.3. WTO
  37. 4.2.4. ECN
  38. 4.2.5. ICN
  39. Rozdział II. Charakterystyka konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego
  40. 1. Terminologia i źródła prawa
  41. 1.1. Pojęcie handlu elektronicznego
  42. 1.2. Pojęcie platformy handlu elektronicznego
  43. 1.3. Platformy handlu elektronicznego jako przedmiot badań
  44. 1.4. Źródła prawa handlu elektronicznego
  45. 1.4.1. Akty prawa międzynarodowego
  46. 1.4.2. Akty prawa Unii Europejskiej
  47. 2. Koncepcja i działanie platform handlu elektronicznego
  48. 2.1. Klasyfikacja platform handlu elektronicznego
  49. 2.1.1. Kryterium zaangażowania w transakcję handlową
  50. 2.1.2. Kryterium funkcji transakcyjnych
  51. 2.1.3. Kryterium rynków asortymentowych
  52. 2.1.4. Kryterium struktury organizacyjno-własnościowej
  53. 2.2. Sposób korzystania z platform handlu elektronicznego
  54. 2.3. Korzyści z działalności platform handlu elektronicznego
  55. 2.4. Rozwój platform handlu elektronicznego
  56. 2.4.1. Rozwój platform handlu elektronicznego na rynku globalnym
  57. 2.4.2. Rozwój platform handlu elektronicznego na rynku polskim
  58. 3. Konkurencja na rynku platform handlu elektronicznego
  59. 3.1. Specyfika gospodarki cyfrowej
  60. 3.2. Charakter konkurencji w gospodarce cyfrowej
  61. 3.2.1. Efekty sieciowe
  62. 3.2.2. Współpraca konkurentów
  63. 3.2.3. Globalny zasięg konkurencji
  64. 3.2.4. Konwergencja branż
  65. 3.3. Koncepcje ochrony konkurencji w gospodarce cyfrowej
  66. 3.4. Strategia konkurowania platform handlu elektronicznego
  67. 3.4.1. Wpływ efektów sieciowych na ewolucję rynku platform handlu elektronicznego
  68. 3.4.2. Kooperacja jako aktyw strategiczny platform handlu elektronicznego
  69. 3.4.2.1. Alianse strategiczne platform handlu elektronicznego
  70. 3.4.2.2. Połączenia platform handlu elektronicznego
  71. 3.4.3. Struktura rynku platform handlu elektronicznego
  72. Rozdział III. Siła rynkowa i ryzyko jej nadużywania w działalności platform handlu elektronicznego
  73. 1. Ochrona prawna przed nadużyciami siły rynkowej
  74. 1.1. Kategoria nadużywania pozycji dominującej w unijnym prawie ochrony konkurencji
  75. 1.2. Kategoria monopolizacji w amerykańskim prawie ochrony konkurencji
  76. 2. Rynki właściwe w działalności platform handlu elektronicznego
  77. 2.1. Pojęcie rynku właściwego
  78. 2.2. Rynek produktowy w działalności platform handlu elektronicznego
  79. 2.2.1. Rynek usług platform handlu elektronicznego
  80. 2.2.2. Rynek usług platform handlu elektronicznego wyspecjalizowanych asortymentowo
  81. 2.3. Rynek geograficzny w działalności platform handlu elektronicznego
  82. 3. Odmowa dostępu do platform handlu elektronicznego
  83. 3.1. Ocena w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
  84. 3.1.1. Warunki dostępu do giełd towarowych
  85. 3.1.2. Warunki dostępu do systemów rezerwacji komputerowej
  86. 3.1.3. Doktryna urządzenia kluczowego w unijnym prawie ochrony konkurencji
  87. 3.2. Ocena w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  88. 3.3. Platforma handlu elektronicznego jako urządzenie kluczowe
  89. 4. Praktyki wyłącznościowe w działalności platform handlu elektronicznego
  90. 4.1. Formy praktyk wyłącznościowych w działalności platform handlu elektronicznego
  91. 4.2. Wpływ praktyk wyłącznościowych na konkurencję między platformami handlu elektronicznego
  92. 4.3. Praktyki wyłącznościowe w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
  93. 4.3.1. Stosowanie rabatów lojalnościowych
  94. 4.3.2. Wiązanie świadczeń
  95. 4.4. Praktyki wyłącznościowe w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  96. 4.4.1. Stosowanie rabatów lojalnościowych
  97. 4.4.2. Wiązanie świadczeń
  98. Rozdział IV. Ryzyko zawarcia porozumień ograniczających konkurencję w działalności platform handlu elektronicznego
  99. 1. Porozumienia ograniczające konkurencję
  100. 1.1. Porozumienia przedsiębiorców w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
  101. 1.2. Porozumienia przedsiębiorców w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  102. 2. Wymiana informacji handlowych za pośrednictwem platform handlu elektronicznego
  103. 2.1. Antykonkurencyjne czynniki wymiany informacji w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
  104. 2.1.1. Stopień koncentracji rynku
  105. 2.1.2. Treść informacji
  106. 2.1.3. Stopień zagregowania informacji
  107. 2.1.4. Czas
  108. 2.1.5. Częstotliwość wymiany informacji
  109. 2.1.6. Zakres odbiorców informacji
  110. 2.2. Kwalifikacja prawna
  111. 2.3. Wymiana informacji handlowych w amerykańskim prawie ochrony konkurencji
  112. 2.4. Rola pośrednika w wymianie informacji
  113. 2.5. Rodzaje informacji handlowych w działalności platform handlu elektronicznego
  114. 2.5.1. Informacje o przedsiębiorcach i ich asortymencie
  115. 2.5.1.1. Informacje umieszczane przez przedsiębiorców
  116. 2.5.1.2. Informacje zbierane przez operatorów platform
  117. 2.5.2. Informacje o rynku
  118. 2.5.3. Informacje wymieniane bezpośrednio między przedsiębiorcami
  119. 2.6. Ocena informacji wymienianych za pośrednictwem platform handlu elektronicznego
  120. 2.6.1. Informacje prokonkurencyjne
  121. 2.6.2. Informacje o podwyższonym ryzyku antykonkurencyjnym
  122. 3. Łączenie zakupów w działalności platform handlu elektronicznego
  123. 3.1. Ocena w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
  124. 3.2. Ocena w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  125. 4. Niedozwolone porozumienia uczestników aukcji internetowych
  126. 4.1. Formy niedozwolonych porozumień w aukcjach internetowych
  127. 4.2. Czynniki ryzyka zmów w aukcjach internetowych
  128. 4.3. Zmowy w aukcjach internetowych w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
  129. 4.4. Ocena w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
  130. Rozdział V. Przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję w działalności platform handlu elektronicznego
  131. 1. Wykrywanie ograniczeń konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego przez organy ochrony konkurencji
  132. 1.1. Zbieranie dowodów elektronicznych
  133. 1.2. Międzynarodowa współpraca w zakresie ochrony konkurencji
  134. 1.2.1. Współpraca dwustronna organów ochrony konkurencji Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych
  135. 1.2.2. Współpraca w ramach Europejskiej Sieci Konkurencji
  136. 1.2.3. Współpraca w ramach Organizacji Współpracy Ekonomicznej i Rozwoju
  137. 1.2.4. Współpraca w ramach Międzynarodowej Sieci Konkurencji
  138. 1.2.5. Ocena międzynarodowej współpracy w zakresie ochrony konkurencji
  139. 2. Rola operatora platformy handlu elektronicznego w zapobieganiu ograniczeniom konkurencji
  140. 3. Samoregulacja na poziomie branżowym
  141. 3.1. Prawne znaczenie kodeksów postępowania
  142. 3.2. Wpływ kodeksów postępowania na handel elektroniczny

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87

Sygnatura: Rewersy: 34
Numer inw.: 80733
Dostępność: wypożyczana na 14 dni

schowekzleć zamówienie



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy