Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20140726142006037354 / Katalog / Szczegóły pozycji

Dziecko w świecie zabawy - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym / red. Bronisława Dymara.
Okładka pozycji Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym

Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym

"Zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym "





Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. Bronisława Dymara.
Seria:Nauczyciele - Nauczycielom : t. 17
Hasła:Dzieci
Literatura
Muzyka
Pedagogika zabawy
Taniec
Umuzykalnianie
Zabawa
Gry i zabawy literackie
Edukacja i pedagogika
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
Opis fizyczny:216 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Streszczenie angielskie przy częściach. Wstęp także angielski.
Forma gatunek:Książki. Publikacje popularnonaukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Twórcy:Dymara, Bronisława. Redakcja

Powiązane zestawienia:Pedagogika zabawy
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I. Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych
  2. Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy
  3. 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia
  4. 2. Zabawa a cechy dziecięcości
  5. 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć
  6. 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka
  7. 2.3. Kontakt z rzeczami
  8. 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka
  9. 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki
  10. 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości
  11. 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy
  12. 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy
  13. 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie
  14. Aneks. Śmieszność. Komizm. Humor.
  15. Aneks. Tekst literacki. Odmiany i sposoby wywoływania komizmu. Komizm języka, sytuacji, postaci
  16. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy
  17. 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze.
  18. 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej
  19. 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego
  20. 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren
  21. 5. Żywioł zabawy
  22. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży
  23. 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska
  24. 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek
  25. 1.2. "Omne trinum perfektum" - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów
  26. 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym
  27. 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej
  28. 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania
  29. 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej
  30. 2.1. Rozmyślania nauczyciela
  31. 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca
  32. 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje)
  33. 2.4. Bawimy się w teatr
  34. 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena
  35. 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum
  36. 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów
  37. 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi
  38. 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze
  39. 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy
  40. 3.5. Rozmyślania końcowe, ewaluacja
  41. 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum
  42. 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie
  43. 4.2. Znów o sztuce projektowania
  44. 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych
  45. 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe
  46. 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia
  47. 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja
  48. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje
  49. Część II. Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży
  50. Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia
  51. 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości
  52. 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka
  53. 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej
  54. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu
  55. 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia
  56. 2. Zabawa w poezji dla dzieci
  57. 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie
  58. 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych
  59. 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe
  60. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo
  61. 1. Wstępne spojrzenie na kompleks
  62. 2. Struktura kompleksu
  63. 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze
  64. 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej
  65. 3.2. "Kontrast": radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji
  66. 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem
  67. 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście
  68. Część III. Zabawa w muzyce pieśni i tańcu
  69. Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami
  70. 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka
  71. 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej
  72. 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy
  73. 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy
  74. 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości
  75. 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy
  76. 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole
  77. 2.1. Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą
  78. 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole
  79. 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien
  80. 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej
  81. 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy
  82. 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe
  83. 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze`a oraz Rudolfa Labana
  84. 3.2. Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly?a
  85. 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg Shinichi Suzuki i Carla Orffa
  86. 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki
  87. 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży
  88. 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie
  89. 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę
  90. 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki)
  91. 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie
  92. 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości
  93. 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze
  94. 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej
  95. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku
  96. 2.1.Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni
  97. 2.2.Muzykujemy i bawimy się dźwiękami
  98. 2.3.Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych
  99. 2.4.Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości
  100. 2.5.Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców
  101. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć
  102. 3.1.Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk
  103. 3.2.Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok
  104. Aneks 1. Przykładowy repertuar pieśniowy zamieszczony w tekście
  105. Aneks 2. Partytury i opisy działań twórczych uczniów
  106. Aneks 3. Opisy i układy zabaw tanecznych dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

MBdDiM nr XXXI
ul. Tyniecka 40a
tel. 22 646 46 49

Sygnatura: Sala górna: 37
Numer inw.: 3396
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek0



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy