Fotoblogi, pamiętniki z opcją przekazu : fotografia i fotoblogerzy w kulturze konsumpcyjnej
Autor: Olechnicki, Krzysztof
Jedna z pierwszych w polskiej humanistyce monografia zjawiska cyfrowych obrazów w Sieci. Autor przedstawia nowy społeczny status fotografii, powstający za sprawą wprowadzenia jej do Sieci i digitalizacji, oraz pokazuje jak zmiany zachodzące w tym medium wpływają na ludzkie interakcje. Zauważa, że konsekwencje mariażu kultury konsumpcyjnej i fotografii cyfrowej są nieokreślone w swoich społeczno-kulturowych konsekwencjach, bowiem z
jednej strony obserwujemy estetyczną homogenizację, fiksację na technicznym i sprzętowym aspekcie fotografii, narcyzm i ekshibicjonizm twórców, fetyszyzację przemocy i manipulację obrazem, jednak z drugiej strony, jesteśmy świadkami powstawania emancypacyjnej kultury wizualnej, której przykładem są sieci fotoblogerów i tworzone przez nich internetowe fotodzienniki.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Krzysztof Olechnicki. | ||||||||
Seria: | Popkultura i Media | ||||||||
Hasła: | Internet - socjologia Komunikacja społeczna Kultura audiowizualna Społeczeństwo informacyjne Społeczeństwo konsumpcyjne Blogi Fotografia cyfrowa - socjologia | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009. | ||||||||
Opis fizyczny: | 338, [2] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 322-332. | Powiązane zestawienia: | Internet – socjologia | Społeczeństwo informacyjne Komunikacja społeczna Blogi Kultura audiowizualna Społeczeństwo konsumpcyjne Fotografia cyfrowa Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 47.944
Numer inw.: 47944
Dostępność: tylko na miejscu