Zarządzanie wiedzą w polskiej oświacie : diagnoza i perspektywy zmian
Autor: Fazlagić, Amir Jan.
Wiedza ma podstawowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego w XXI wieku. W obecnych czasach działalność ekonomiczna nie polega wyłącznie na przetwarzaniu surowców na użyteczne produkty, tak jak miało to miejsce w XIX i XX wieku. W gospodarce opartej na wiedzy chodzi o to, aby nauczyć się przetwarzać zasoby w sposób, który zapewnia wyższy zwrot z inwestycji.Na początku XXI wieku przed polską oświatą pojawiają się
następujące wyzwania:Ukształtowanie zasobów ludzkich dla polskiej gospodarki, które będą w stanie w najbliższych dziesięcioleciach nadrobić kilkusetletnie zapóźnienie cywilizacyjne Polski.Przygotowanie młodych ludzi zamieszkujących tereny wiejskie do funkcjonowania w gospodarce usługowej, zawodach nierolniczych i środowisku zurbanizowanym. Systemy oświaty na całym świecie, także w Polsce, muszą kształcić obywateli przygotowanych do pracy w sektorze usług. Model oświaty, jaki znamy z przeszłości, był kształtowany na potrzeby gospodarki industrialnej. Wymaga to kształcenia w zakresie umiejętności pracy zespołowej, zarządzania informacją, krytycznego myślenia oraz wykorzystania różnych narzędzi informatycznych Duża mobilność współczesnych społeczeństw, liberalizacja rynków pracy i handlu wystawiają osoby wychowane w lokalnych kulturach na kontakt z przedstawicielami innych narodowości, ras i wyznań.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jan Fazlagić ; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. | ||||||
Hasła: | Oświata - zarządzanie - Polska - 21 w. Zarządzanie wiedzą - Polska | ||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 324, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 302-314. | Powiązane zestawienia: | Zarządzanie wiedzą | Oświata - zarządzanie Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 47.919
Numer inw.: 47919
Dostępność: tylko na miejscu