Wycena biznesu w praktyce : metody, przykłady
Podręcznik zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów. Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in. Następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa,
spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne - tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne. Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu - metodą DCF, a siła robocza - metodą kosztu zastąpienia. Atutem książki jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Marka Panfila. | ||||||
Hasła: | Przedsiębiorstwo - wycena Spółki kapitałowe Podręczniki | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : "Poltext", 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 205, [1] s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 200-203. | Powiązane zestawienia: | Przedsiębiorstwo – wycena | Spółki kapitałowe Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 47.813
Numer inw.: 47813
Dostępność: tylko na miejscu