Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Podstawy dydaktyki / Franciszek Bereźnicki ; [rozdz. II i III oprac. Janina Świrko-Pilipczuk].
Okładka pozycji Podstawy dydaktyki

Podstawy dydaktyki

Autor: Bereźnicki, Franciszek





Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Franciszek Bereźnicki ; [rozdz. II i III oprac. Janina Świrko-Pilipczuk].
Hasła:Nauczanie
Podręczniki
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007.
Wydanie:Wyd. 2.
Opis fizyczny:466 s. : il. ; 25 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [459]-466.
Powiązane zestawienia:Nauczanie
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. * I. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego
  2. 1. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki
  3. 2. Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe
  4. 3. Przedmiot i funkcje dydaktyki
  5. 4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne
  6. 5. Tendencje w dydaktyce współczesnej
  7. 6. Metody badań dydaktycznych
  8. A. Proces badania naukowego
  9. B. Metody badań dydaktycznych
  10. C. Techniki badań dydaktycznych
  11. D. Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych
  12. II. Wartości i cele kształcenia ogólnego
  13. 1. Wartości i ich związek z celami kształcenia ogólnego
  14. 1.1. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia
  15. 1.2. Wartości jako przedmiot badań aksjologii
  16. 1.3. Pojęcie wartości
  17. 1.4. Rodzaje i hierarchiczność wartości
  18. 1.5. Związek wartości z celami kształcenia
  19. 2. Cele kształcenia ogólnego
  20. 2.1. Funkcje i istota celów kształcenia
  21. 2.2. Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego
  22. 2.3. Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego
  23. 2.4. Taksonomiczne ujęcie celów kształcenia
  24. 2.5. Uszczegóławianie celów kształcenia
  25. 2.6. Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji
  26. III. Treści kształcenia ogólnego
  27. Program i treści kształcenia
  28. Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia
  29. Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia
  30. Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia
  31. Autorskie programy kształcenia
  32. Kanon kształcenia ogólnego
  33. IV. Proces kształcenia ogólnego
  34. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia
  35. Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się
  36. Ogniwa procesu kształcenia
  37. Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia
  38. Poznawanie nowych faktów
  39. Nabywanie nowych pojęć
  40. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy
  41. Przechodzenie od teorii do praktyki
  42. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych
  43. Sprawdzanie i ocena osiągnięć
  44. Integracja procesu nauczania i wychowania
  45. V. Kształcenie wielostronne
  46. 1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne
  47. 2. Podstawy teorii kształcenia wielostronnego
  48. 3. Podawanie i przyswajanie wiedzy
  49. 4. Działalność odkrywcza w szkole
  50. 5. Eksponowanie i przeżywanie wartości
  51. 6. Organizowanie i realizowanie działania praktycznego
  52. VI. Proces samokształcenia
  53. Pojecie samokształcenia
  54. Cele samokształcenia
  55. Wdrażanie do samokształcenia
  56. VII. Zasady kształcenia
  57. Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia
  58. Charakterystyka zasad kształcenia
  59. Realizacja zasad w procesie kształcenia
  60. VIII. Metody kształcenia
  61. Wprowadzenie
  62. Pojecie i rozwój metod nauczania
  63. Różne aspekty nauczania
  64. Podział metod nauczania
  65. Metody podające
  66. Metody problemowe
  67. Metody eksponujące
  68. Metody praktyczne
  69. Nauczanie programowe
  70. Funkcje metod nauczania
  71. Kryteria doboru metod nauczania
  72. Metody uczenia się
  73. Metody recepcyjne
  74. Metody heurystyczne, badawcze
  75. Metody ekspresyjne
  76. Metody ćwiczebne
  77. IX. Formy organizacyjne kształcenia
  78. Formy organizacji kształcenia
  79. System klasowo-lekcyjny
  80. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia
  81. Struktura lekcji
  82. Typy lekcji i ich charakterystyka
  83. Rodzaje toków lekcyjnych
  84. Tok lekcji podającej
  85. Tok lekcji problemowej
  86. Tok lekcji ćwiczeniowej
  87. Tok lekcji eksponującej
  88. Zajęcia w klasach łączonych
  89. Formy organizacyjne pracy uczniów
  90. Praca jednostkowa
  91. Praca zbiorowa
  92. Praca grupowa
  93. Nauka domowa uczniów
  94. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne
  95. Wycieczki szkolne
  96. X. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym
  97. 1. Pojęcie środków dydaktycznych
  98. 2. Funkcje środków dydaktycznych
  99. 3. Klasyfikacja środków dydaktycznych
  100. 4. Środki wzrokowe
  101. A. Proste środki wzrokowe
  102. B. Złożone środki wzrokowe
  103. 5. Środki słuchowe
  104. 6. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne)
  105. 7. Środki dydaktyczne w procesie kształcenia
  106. XI. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej
  107. Pojęcie planowania i organizacji
  108. Rodzaje planów nauczycielskich
  109. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji
  110. Kontrola wykonania planu
  111. XII. Niepowodzenia w nauce szkolnej
  112. Pojęcie niepowodzeń szkolnych
  113. Rodzaje niepowodzeń w nauce szkolnej i ich skutki
  114. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnej
  115. Przezwyciężanie niepowodzeń w nauce
  116. XIII. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia
  117. Istota i funkcje sprawdzania
  118. Formy sprawdzania
  119. Metody sprawdzania
  120. Testy osiągnięć szkolnych
  121. Jakościowe badania wyników kształcenia
  122. Ocena w procesie kształcenia
  123. Nowy system oceniania
  124. Ocenianie wewnątrzszkolne
  125. Ocenianie zewnętrzne
  126. XIV. Problem dydaktyki kształcenia ogólnego
  127. Innowacje dydaktyczne a unowocześnianie procesu kształcenia
  128. Praca z uczniem zdolnym
  129. Podmiotowość w edukacji
  130. Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia
  131. Uczenie się w świetle raportów edukacyjnych
  132. Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 47.594
Numer inw.: 47594
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych  3




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy