Paradygmaty współczesnej dydaktyki
Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dydaktyki jako zbioru instrukcji dla nauczyciela umożliwia zmianę świadomości dydaktycznej, jej niejednoznaczność i ideologiczne uwikłania. Autorzy kreślą w niej obraz nie jednej, ale wielu dydaktyk, często zupełnie
odmiennych, skonfliktowanych, dyskursywnych. Debata nad paradygmatami współczesnej dydaktyki stwarza, jak się wydaje, szansę otwarcia przestrzeni dla krytycznej dyskusji w obszarze teorii kształcenia, wyjścia z wciąż trwałej w Polsce pułapki nawykowych praktyk edukacyjnych i nawykowego o nich myślenia.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Lucyny Hurło, Doroty Klus-Stańskiej i Majki Łojko ; [aut. Adrjan Beata et al.]. | ||||||
Hasła: | Nauczanie - teoria | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 556 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Nazwy aut. na s. 553-556. | Powiązane zestawienia: | Nauczanie | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 47.574
Numer inw.: 47574
Dostępność: tylko na miejscu