Obrazy w sieci : socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
Książka proponuje interesującą i cenną perspektywę refleksji oraz badań nad Internetem, a mianowicie taką, w centrum której znajdują się obrazy i wizualność. [...] Teksty zawarte w tomie z jednej strony dotyczą tego, jak, po co, z jakimi skutkami obrazy są w sieci obecne, z drugiej zaś strony tego, jak digitalizacja i sieć zmieniają status obrazów.Warte wskazania jest również to, że [...] tom
zawiera teksty, które poddają ikonosferę Internetu refleksji nie z perspektywy historii sztuki czy estetyki, ale przede wszystkim socjologii, antropologii i krytycznych badań nad kulturą. Dzięki umiejscowieniu wizualności sieci w takiej właśnie ramie możliwe staje się dostrzeżenie w sieciowych obrazach nie tylko fenomenu estetycznego, ale też nowej formy kultury wizualnej, modyfikującej rolę i status piktorialnych reprezentacji oraz tryb, w jakim mediują one rzeczywistość. Wszystkie powyższe aspekty sprawiają, iż traktuję Obrazy w sieci jako cenną inicjatywę wydawniczą.Z recenzji dr. hab. Marka Krajewskiego
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Tomasz Ferenc, Krzysztof Olechnicki. | ||||||
Hasła: | Informacja wizualna - socjologia Internet - antropologia społeczna Rzeczywistość wirtualna - socjologia Materiały konferencyjne | ||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 305 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Materiały z XIII Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego, 13-15 września 2007 r., Zielona Góra. | Powiązane zestawienia: | Internet – socjologia | Rzeczywistość wirtualna Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)