ADHD : polemiki i badania
Przedstawione opracowanie stanowi efekt przemyśleń i obserwacji autorów oraz ich różnorodnych poszukiwań badawczych, dotyczących ADHD. Poszukiwano, w obszarze rozważań etycznych, odpowiedzi na pytanie o społeczną naturę ADHD oraz o słuszność związanej z nią oceny ludzi dotkniętych zaburzeniem. Interesującym stało się poszukiwanie związków potocznego rozumienia nieprzystosowania społecznego
dzieci z ADHD z ich doświadczeniami socjalizacyjnymi. Zsumowano także wiedzę o metodach wychowania dzieci nadpobudliwych, zawartą we współczesnych poradnikach, popełnianych przez lekarzy, psychoterapeutów i psychologów oraz publikacjach stricte pedagogicznych, stanowiących podstawową literaturę dla nauczycieli. Przedstawione czytelnikom wyniki badań odnoszą się do wielu obszarów poznawania złożonej problematyki zaburzenia: dietetyki, jako nauki wspomagającej psychofizyczny rozwój dziecka, psychologii klinicznej, wskazującej całokształt problemów związanych z ADHD oraz pedagogiki. Autorzy dokonują tu analizy nauczycielskiej wiedzy o ADHD oraz rodzicielskiej percepcji sytuacji szkolnej dziecka nadpobudliwego, która w sposób znaczący wpływa na domowe wspieranie jego rozwoju.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Wanda Baranowska. | ||||
Hasła: | Dziecko z ADHD | ||||
Adres wydawniczy: | Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. | ||||
Opis fizyczny: | 134, [18] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)