Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki
Autor: Stachyra, Krzysztof.
Kompetencje emocjonalne, będące praktycznymi umiejętnościami wykorzystywania swojego potencjału, czyli inteligencji emocjonalnej, nie bez powodu interesują coraz większą liczbę badaczy. Stopień naszej kompetencji emocjonalnej w dużym stopniu determinuje to, jakimi ludźmi jesteśmy, jak radzimy sobie z emocjami, a także co będziemy w stanie osiągnąć w życiu. Człowiek kompetentny emocjonalnie to
człowiek zdrowy psychicznie, funkcjonujący w pełni swoich możliwości. Autor dowodzi, że muzykoterapia i wizualizacja mogą okazać się skutecznym środkiem służącym rozwijaniu kompetencji emocjonalnych. Proponuje program terapii krótkoterminowej, dzięki któremu znaczne korzyści można osiągnąć już w pierwszych tygodniach pracy. Jednocześnie wskazuje na wyjątkowe znaczenie kompetencji emocjonalnych w pełnieniu roli pedagoga - wszak zadaniem nauczyciela jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale i kształtowanie osobowości swoich wychowanków. A może to uczynić jedynie pedagog dojrzały, kompetentny emocjonalnie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Krzysztof Stachyra. | ||||||
Hasła: | Inteligencja emocjonalna Muzykoterapia Nauczyciele - szkolenie - Polska - od 1989 r. Pedagogika - nauczanie - Polska - od 1989 r. Studenci - psychologia Wizualizacja (psychol.) - stosowanie | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 219 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 185-199. | Powiązane zestawienia: | Inteligencja emocjonalna | Muzykoterapia Nauczyciele - szkolenie Wizualizacja (psychol.) Pedagogika - nauczanie Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 47.251
Numer inw.: 47251
Dostępność: tylko na miejscu