Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny.
Okładka pozycji Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym

Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym

Autor: Litwińska, Katarzyna.




Telewizja powstała, następnie rozwinęła się w XX wieku. Od początku swojego istnienia była i jest obecnie medium bardzo atrakcyjnym, powszechnie dostępnym, relatywnie tanim. Odbiorniki telewizyjne znajdują się obecnie w około 98% gospodarstw domowych, w szpitalach, hotelach, sklepach, kawiarniach, lotniskach, szkołach i przedszkolach (Król, 2003; Fortuna, 2004). Dzieci mają kontakt z odbiornikiem telewizyjnym już od

najmłodszych lat.Obraz telewizyjny - ruchomy i kolorowy działa na widzów "magnetycznie", wywołując odruch orientacyjny, automatycznie fiksuje wzrok na ekranie. Obraz skonstruowany jest w taki sposób, aby jego odbiór był wielomodalny (oddziaływający na wiele zmysłów), co wpływa na lepsze zapamiętywanie treści. Działa na receptory człowieka ogromną ilością bodźców, z których część zostaje przez niego zauważona i przetworzona świadomie, a część zarejestrowana poniżej progu świadomości (Bury, 1999; Nelke, 2002). Widzowie poświęcają telewizji często wiele uwagi, choć wiele osób ogląda ją również podczas wykonywania innych czynności (Braun-Gałkowska, 1996; Francuz, 2002).

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny.
Hasła:Dziecko - psychologia
Reklama telewizyjna - a dziecko
Uczucia - psychologia
Adres wydawniczy:Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych, 2008.
Opis fizyczny:193, [3] s. : il. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 167-183.
Powiązane zestawienia:Dziecko – psychologia
Uczucia
Reklama
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 47.156
Numer inw.: 47156
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy