Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym
Autor: Litwińska, Katarzyna.
Telewizja powstała, następnie rozwinęła się w XX wieku. Od początku swojego istnienia była i jest obecnie medium bardzo atrakcyjnym, powszechnie dostępnym, relatywnie tanim. Odbiorniki telewizyjne znajdują się obecnie w około 98% gospodarstw domowych, w szpitalach, hotelach, sklepach, kawiarniach, lotniskach, szkołach i przedszkolach (Król, 2003; Fortuna, 2004). Dzieci mają kontakt z odbiornikiem telewizyjnym już od
najmłodszych lat.Obraz telewizyjny - ruchomy i kolorowy działa na widzów "magnetycznie", wywołując odruch orientacyjny, automatycznie fiksuje wzrok na ekranie. Obraz skonstruowany jest w taki sposób, aby jego odbiór był wielomodalny (oddziaływający na wiele zmysłów), co wpływa na lepsze zapamiętywanie treści. Działa na receptory człowieka ogromną ilością bodźców, z których część zostaje przez niego zauważona i przetworzona świadomie, a część zarejestrowana poniżej progu świadomości (Bury, 1999; Nelke, 2002). Widzowie poświęcają telewizji często wiele uwagi, choć wiele osób ogląda ją również podczas wykonywania innych czynności (Braun-Gałkowska, 1996; Francuz, 2002).
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny. | ||||||
Hasła: | Dziecko - psychologia Reklama telewizyjna - a dziecko Uczucia - psychologia | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 193, [3] s. : il. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 167-183. | Powiązane zestawienia: | Dziecko – psychologia | Uczucia Reklama Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 47.156
Numer inw.: 47156
Dostępność: tylko na miejscu