Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się / Marzena Kowaluk.
Okładka pozycji Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się

Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się

Autor: Kowaluk, Marzena.




Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudżnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punkżtu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia. Pomimo ponad 40 lat prowadzenia różnych form wspierania dzieci z

niepożwodzeniami w uczeniu się nie wykazano, jakie efekty przynosi terapia pedażgogiczna. Dotychczas głÃ³wnie ukazywano, jakie konsekwencje ma nieobjęcie specjalistyczną pomocą uczniów z dysleksją. Dlatego chwała autorce, że zażinicjowała badania i solidnie opracowała ich wyniki. Rezultaty prowadzonych badań są ogromnie ciekawe, bo z jednej strony potwierdzają spodziewane i sformułowane na wstępie hipotezy. [...] Z drużgiej zaś strony autorka otrzymała dane zaskakujące na tle dotychczas pużblikowanych i znacznie ciekawsze. Dotyczą one oceny pozaintelektualnych obszarów zachowania i rozwoju emocjonalno-społecznego, narastania zabużrzeń zachowania już u tzw. małych dzieci, za jakie niesłusznie uważa się uczniów klas drugich i trzecich. Tekst podoba mi się z wielu względów: duży ładunek wiedzy, syntetyczny charakter opracowania, brak podobnej publikacji w Polsce, potrzeby praktyżków, niezwykle cenne wyniki badań. Wysoko oceniam recenzowaną książkę. Będzie to jedyny w swoim rodzaju, bardzo dobry podręcznik dla studentów i nauczycieli.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Marzena Kowaluk.
Hasła:Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - metody
Niepowodzenia szkolne - zwalczanie - metody
Uczenie siÄ™ - psychologia
Adres wydawniczy:Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009.
Opis fizyczny:192 s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 155-170.
Powiązane zestawienia:Dziecko – rozwój psychofizyczny
Niepowodzenia szkolne
Uczenie siÄ™
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 37 C
Numer inw.: 70404
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 47.043
Numer inw.: 47043
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy