Zachowania młodych konsumentów na rynku żywności
Ważność problematyki zachowań młodych konsumentów uzasadnia nie tylko argument dysponowania przez nich coraz bardziej znaczącą siłą nabywczą, ale również niezaprzeczalny fakt, że młody konsument, tak jak każdy inny człowiek, odczuwa potrzeby i preferencje, dąży do zaspokojenia potrzeb, dokonuje wyboru i zakupu oraz ocenia produkt i jego alternatywy. Ta konkluzja jest szczególnie adekwatna do zachowań
młodych konsumentów wobec żywności, jako że odczuwanie jego braku jest sygnalizowane już od pierwszego dnia życia, kiedy ujawniają się symptomy preferencji smakowych, gdyż niemowlęta preferują smak słodki, a wobec smaku kwaśnego przyjmują wyraźnie awertyczną postawę. Innym uzasadnieniem dla podejmowania problematyki roli dzieci i młodzieży w procesach konsumpcji jest to, że ich pojawienie się w rodzinie znacząco zmienia sekwencję odczuwanych i uznawanych wartości oraz potrzeb, a w konsekwencji przeobraża również poziom i strukturę wydatków oraz konsumpcji w gospodarstwie domowym.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Krystyna Gutkowska, Irena Ozimek. | ||||||
Hasła: | Dziecko - socjologia - Polska - 21 w. Konsumenci (ekon.) - Polska - 21 w. Młodzież - socjologia - Polska - 21 w. Odżywianie - socjologia - Polska - 21 w. Żywność - handel - Polska - 21 w. Mazowieckie, województwo (od 1999) - socjologia Świętokrzyskie, województwo - socjologia | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 248 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 235-243. | Powiązane zestawienia: | Dziecko | Młodzież - socjologia Konsumenci (ekon.) Odżywianie Żywność – handel Mazowieckie, województwo Świętokrzyskie, województwo Dziecko - socjologia Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.940
Numer inw.: 46940
Dostępność: tylko na miejscu