Wspólnota pedagogicznego niepokoju
Zamieszczone w książce teksty tworzą mapę, która ma szansę pomóc w orientowaniu się w świecie przepełnionym "migotaniem znaczeń". Sposób przybliżenia tematyki czytelnikowi - zamieszkałemu w "realu" w cywilizacji Gutenberga i zadomowionemu w erze Prometeusza, ale już oswojonemu z "wirtualem" i podatnemu na pokusy niesione przez (erę) Hermesa - sprawia, że lektura poszczególnych tekstów jest źródłem krytycznego
namysłu i projektowania własnych rozwiązań palących spraw. Osłabia także poczucie osamotnienia, a nawet daje szansę na doświadczanie poczucia przynależności do wspólnoty pedagogicznego niepokoju. (...) Niniejszy tom można porównać do wieży Babel, będącej metaforą integracji wokół podzielanych wartości, sprawności komunikacji oraz kooperacji w procesie działania. Budowniczowie pedagogicznej wieży Babel, których eseje składają się na publikację, jednoczą się w definiowaniu źródeł niepokoju oraz w poszukiwaniu optymalnych warunków edukacji w sytuacji ścierania się cywilizacji, er, epok oraz przenikania typów rzeczywistości, w jakich edukacja przebiega. Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. Joanna Danilewska. | ||||||
Hasła: | Pedagogika | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 128 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 125-128. Tekst częśc. tł. z ang. | Powiązane zestawienia: | E-learning | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.936
Numer inw.: 46936
Dostępność: tylko na miejscu