Szkoła - segregacje - nierówności
Autor: Dolata, Roman.
Rozprawa habilitacyjna z pogranicza pedagogiki i socjologii. Główne pytanie badawcze tej pracy dotyczy związku między poziomem segregacji społecznych w oświacie a nasileniem nierówności edukacyjnych. Procesy segregacji są istotnym mechanizmem społecznego konstruowania nierówności edukacyjnych - oto kluczowa hipoteza ukierunkowująca to studium empiryczne. W analizach uwaga zostanie skoncentrowana na z założenia powszechnym i jednolitym segmencie oświaty, czyli szkołach podstawowych i gimnazjach. Przedmiotem specjalnej troski poznawczej będzie gimnazjum - efekt reformy ustroju szkolnego roku 1999.
Odpowiedzialność: | Roman Dolata. | ||||||
Hasła: | Dostęp do oświaty - Polska - od 1989 r. Nierówności społeczne - a szkolnictwo - Polska - od 1989 r. Selekcja szkolna - Polska - od 1989 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 311 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 304-311. | Powiązane zestawienia: | Dostęp do oświaty - Polska | Nierówności społeczne Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.857
Numer inw.: 46857
Dostępność: tylko na miejscu