Osobowościowe i społeczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem przez studentów pierwszego roku
Autor: Byra, Stanisława.
Celem badawczym nieniejszego opracowania jest próba zidentyfikowania preferowanego radzenia sobie ze stresem (dyspozycyjnego i sytuacyjnego) u studentów pierwszego roku w kontekście wybranych uwarunkowań, na które składają się: cechy osobowości, inteligencja emocjonalna, wsparcie społeczne i percypowane postawy rodzicielskie. Główny problem badawczy sformułowano następująco: Czy istnieje, a jeśli tak, to jaki charakter ma
związek między stylami i strategiami radzenia ustalonymi za pomocą Kwestionariusza COPE (The coping Orientations to Problems Experienced) C. S. Carvera, M. F. Scheiera, J. K. Weintrauba ( w polskiej adaptacji S. Piątek i K. Wrześniewskiego), preferowanymi przez studentów pierwszego roku a wybranymi czynnikami indywidualnymi (osobowością i inteligencją emocjonalną) oraz społecznymi (wsparciem społecznym i postrzeganymi postawami wychowawczymi rodziców)?
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Stanisława Byra, Monika Parchomiuk. | ||||||
Hasła: | Inteligencja emocjonalna Odporność psychiczna Stres - psychologia Stres - socjologia Stres - zapobieganie Stres - zwalczanie Studenci - psychologia Studenci - socjologia - Polska - 21 w. Lublin (woj. lubelskie) - szkolnictwo wyższe - socjologia - 21 w. | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, [2008]. | ||||||
Opis fizyczny: | 272 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 251-269. | Powiązane zestawienia: | Inteligencja emocjonalna | Studenci - socjologia Lublin Stres Odporność psychiczna Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.794
Numer inw.: 46794
Dostępność: tylko na miejscu