Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji
W dobie Internetu, szybkich połączeń komunikacyjnych, tworzenia wielkich obszarów, na których zasadą jest swoboda przepływu ludzi, towarów i kapitału - rozwój turystyki nabiera nowych impulsów. Wraz z bogaceniem się społeczeństw rośnie udział usług w strukturze konsumpcji. W konsumpcji usług turystyka odgrywa coraz większą rolę. Jednocześnie tradycyjne regiony turystyczne zaczynają wchodzić w
fazę dojrzałości i spadku zainteresowania w cyklu życia oferowanych przez siebie produktów. Regiony do tej pory "nie odkryte" lub dopiero "odkrywane" jako miejsca recepcji turystycznej zaczynają dostrzegać w rozwoju turystyki możliwości wzrostu swojej pozycji konkurencyjnej, która może doprowadzić do sytuacji, w której dochody regionu zaczną przewyższać średnią dochodów dla większego obszaru. Zaczyna się konkurować zarówno o turystów, jak i inwestorów, co umożliwia w konsekwencji rozbudowę infrastruktury turystycznej, komunikacyjnej, technicznej i usługowej. Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez rozwój turystyki jest kluczem do bogacenia się przedsiębiorstw, samorządów i lokalnych społeczności. Dlatego niezbędne jest poznanie czynników wpływających na konkurencyjność regionów - analiza zasobów. Umożliwi to określenie sposobów zwiększania konkurencyjności regionów. Z pewnością do najważniejszych z nich należy wzrost przedsiębiorczości firm i samorządów działających w regionach turystycznych. Niniejsza książka, będąca efektem badań ekspertów turystyki zaproszonych do uczestnictwa w Gremium, składa się z trzech części.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Grzegorz Gołembski ; [aut. Wiesław Alejziak et al.] ; Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. | ||||||
Hasła: | Globalizacja Gospodarka terenowa - konkurencyjność - Polska - od 1989 r. Turystyka - ekonomika - Polska - od 1989 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Szczecin : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej ; Forum Turystyki Regionów, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 371 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 351-371. | Powiązane zestawienia: | Globalizacja | Turystyka – ekonomika Gospodarka terenowa Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.734
Numer inw.: 46734
Dostępność: tylko na miejscu