Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20131008193024041403 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji / red. nauk. Grzegorz Gołembski ; [aut. Wiesław Alejziak et al.] ; Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Okładka pozycji Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji

Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji




W dobie Internetu, szybkich połączeń komunikacyjnych, tworzenia wielkich obszarów, na których zasadą jest swoboda przepływu ludzi, towarów i kapitału - rozwój turystyki nabiera nowych impulsów. Wraz z bogaceniem się społeczeństw rośnie udział usług w strukturze konsumpcji. W konsumpcji usług turystyka odgrywa coraz większą rolę. Jednocześnie tradycyjne regiony turystyczne zaczynają wchodzić w

fazę dojrzałości i spadku zainteresowania w cyklu życia oferowanych przez siebie produktów. Regiony do tej pory "nie odkryte" lub dopiero "odkrywane" jako miejsca recepcji turystycznej zaczynają dostrzegać w rozwoju turystyki możliwości wzrostu swojej pozycji konkurencyjnej, która może doprowadzić do sytuacji, w której dochody regionu zaczną przewyższać średnią dochodów dla większego obszaru. Zaczyna się konkurować zarówno o turystów, jak i inwestorów, co umożliwia w konsekwencji rozbudowę infrastruktury turystycznej, komunikacyjnej, technicznej i usługowej. Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez rozwój turystyki jest kluczem do bogacenia się przedsiębiorstw, samorządów i lokalnych społeczności. Dlatego niezbędne jest poznanie czynników wpływających na konkurencyjność regionów - analiza zasobów. Umożliwi to określenie sposobów zwiększania konkurencyjności regionów. Z pewnością do najważniejszych z nich należy wzrost przedsiębiorczości firm i samorządów działających w regionach turystycznych. Niniejsza książka, będąca efektem badań ekspertów turystyki zaproszonych do uczestnictwa w Gremium, składa się z trzech części.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Grzegorz Gołembski ; [aut. Wiesław Alejziak et al.] ; Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Hasła:Globalizacja
Gospodarka terenowa - konkurencyjność - Polska - od 1989 r.
Turystyka - ekonomika - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Szczecin : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej ; Forum Turystyki Regionów, 2008.
Opis fizyczny:371 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 351-371.
Powiązane zestawienia:Globalizacja
Turystyka – ekonomika
Gospodarka terenowa
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 46.734
Numer inw.: 46734
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy