Szkolne standardy jakości procesu kształcenia
Autor: Koszmider, Maria.
Książka dotyczy jakości szkolnego procesu kształcenia, a w szczególności standardów wyznaczających jakość przebiegu tego procesu. Wprowadzenie ich do praktyki szkolnej, pozwala spojrzeć na pracę dydaktyczną nauczycieli nie tylko w aspekcie uzyskiwanych wyników kształcenia. Standardy te bowiem, dotyczące tego "co się dzieje w klasie szkolnej", tworzą możliwości do uzyskiwania satysfakcjonującej oceny
pracy dydaktycznej przez "dobrych" nauczycieli, którzy pracują w środowisku uczniów mających duże trudności w nauce i nie odnoszących spektakularnych sukcesów. Standardy te, tworzone przez nauczycieli "dla siebie" i wykorzystywane w samoocenie oraz modyfikacji ich pracy, a przez dyrektorów szkół w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego, mogą się znacznie przyczynić do rozwoju jakości pracy dydaktycznej w szkołach. W książce przedstawiona jest autorska koncepcja standardów jakości procesu kształcenia, wyprowadzonych ze wskazań współczesnej dydaktyki oraz wynikających z zaleceń współczesnej teorii jakości dla edukacji. Standardy te odnoszą się następujących elementów procesu kształcenia: celów, treści, metod, środków, form i zasad kształcenia. Książka zawiera także opis badań przeprowadzonych w wybranych szkołach, które pozwoliły zdiagnozować w jakim stopniu proces uczenia się uczniów przebiega zgodnie ze wskaźnikami wyznaczonych standardów jakości procesu kształcenia.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Maria Koszmider. | ||||||
Hasła: | Nadzór pedagogiczny - Polska - 21 w. Nauczanie - efektywność - Polska - 21 w. | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 116 s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 101-108. | Powiązane zestawienia: | Nauczanie – efektywność | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.731
Numer inw.: 46731
Dostępność: tylko na miejscu