Ocenianie szkolne w pracy pedagogicznej nauczyciela
Autor: Ostrowski, Kazimierz
Niniejsza książka ukazuje rozwiązania praktyczne, analizy teoretyczne oraz zasadnicze kierunki pedagogiczne związane z ocenianiem szkolnym. Autor zwraca uwagę, że ocenianie stanowi jedną z najważniejszych kategorii życia szkolnego. Jest źródłem sukcesów, porażek, szans i zagrożeń edukacyjnych zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Ocenianie nie powinno być traktowane wyłącznie jako czynność formalna i
zinstytucjonalizowana, wynikająca z nakazów polityki oświatowej. Ma ono raczej stanowić, oprócz gratyfikacji dydaktycznej, ogniwo łączące proces dydaktyczno-wychowawczy z rozwojem osobowości dzieci i młodzieży. Ocena powinna rozbudzać w uczniu aspiracje w kierunku samodoskonalenia i poczucia własnej wartości. Nauczyciel, dokonując refleksji pedagogicznej w obszarze kontrolno-oceniającym, uwzględnia informacje o aktywności, postępach, trudnościach oraz specjalnych uzdolnieniach wychowanków.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Kazimierz Ostrowski. | ||||||
Hasła: | Nauczanie - metody Oceny szkolne - metody | ||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 180 s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 176-180. | Powiązane zestawienia: | Nauczanie - metody | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.700
Numer inw.: 46700
Dostępność: tylko na miejscu