Systemy dystrybucji w eksporcie
Autor: Zarzycka, Anna Margerita.
W literaturze zachodniej (anglo- i niemieckojęzycznej) przedstawia się obecnie dystrybucję międzynarodową jako szeroko rozwiniętą dyscyplinę marketingu międzynarodowego oraz logistyki międzynarodowej, a zarządzanie dystrybucją jako kluczowe strategiczne narzędzie zaspokajania potrzeb konsumentów.W literaturze polskiej z zakresu zarządzania, marketingu, logistyki czy strategii problem zarządzania dystrybucją na
rynkach zagranicznych występuje w nader skromnym zakresie.Przesłanką podjęcia tematu systemów dystrybucji w eksporcie jest przekonanie autorki, że dystrybucja jest bardzo ważna dla skutecznej działalności eksportowej przedsiębiorstw, choć często przez polskie firmy niedoceniana, a nawet mało znana. Drucker zauważa również, że kanały dystrybucji są obecnie najczęściej zaniedbywaną, a nawet ignorowaną sferą działalności przedsiębiorstwa.W pracy tej zagadnienie dystrybucji rozpatrywane jest z punktu widzenia przedsiębiorstwa eksportującego. Pominięte zostały problemy charakterystyczne dla decyzji dotyczących dystrybucji w przypadku innych niż eksport form wejścia na rynki zagraniczne, takich jak licencjonowanie, produkcja kontraktowa czy inwestycje bezpośrednie (joint venture, spółka-córka). Zaznaczyć jednak należy, że ostatnim etapem eksportu bezpośredniego jest utworzenie własnej filii handlowej za granicą jako oddziału, joint venture lub spółki-córki.Ograniczenie problematyki dystrybucji do formy wejścia, jaką jest eksport, wynika między innymi z tego, że w przypadku polskich przedsiębiorstw główną formą ich internacjonalizacji (której stopień jest, co prawda, niewielki) jest właśnie eksport.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Anna M. Zarzycka. | ||||||||
Hasła: | Handel zagraniczny - zarządzanie Kanały marketingowe Logistyka gospodarcza międzynarodowa Marketing międzynarodowy Podręczniki akademickie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2008. | ||||||||
Opis fizyczny: | 160 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 153-160. | Przeznaczenie: | Dla studentów wyższych uczelni ekonomicznych. | Dla studentów wyższych uczelni ekonomicznych. Powiązane zestawienia: | Marketing międzynarodowy | Handel zagraniczny Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.672
Numer inw.: 46672
Dostępność: tylko na miejscu