Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Systemy dystrybucji w eksporcie / Anna M. Zarzycka.
Okładka pozycji Systemy dystrybucji w eksporcie

Systemy dystrybucji w eksporcie

Autor: Zarzycka, Anna Margerita.




W literaturze zachodniej (anglo- i niemieckojęzycznej) przedstawia się obecnie dystrybucję międzynarodową jako szeroko rozwiniętą dyscyplinę marketingu międzynarodowego oraz logistyki międzynarodowej, a zarządzanie dystrybucją jako kluczowe strategiczne narzędzie zaspokajania potrzeb konsumentów.W literaturze polskiej z zakresu zarządzania, marketingu, logistyki czy strategii problem zarządzania dystrybucją na

rynkach zagranicznych występuje w nader skromnym zakresie.Przesłanką podjęcia tematu systemów dystrybucji w eksporcie jest przekonanie autorki, że dystrybucja jest bardzo ważna dla skutecznej działalności eksportowej przedsiębiorstw, choć często przez polskie firmy niedoceniana, a nawet mało znana. Drucker zauważa również, że kanały dystrybucji są obecnie najczęściej zaniedbywaną, a nawet ignorowaną sferą działalności przedsiębiorstwa.W pracy tej zagadnienie dystrybucji rozpatrywane jest z punktu widzenia przedsiębiorstwa eksportującego. Pominięte zostały problemy charakterystyczne dla decyzji dotyczących dystrybucji w przypadku innych niż eksport form wejścia na rynki zagraniczne, takich jak licencjonowanie, produkcja kontraktowa czy inwestycje bezpośrednie (joint venture, spółka-córka). Zaznaczyć jednak należy, że ostatnim etapem eksportu bezpośredniego jest utworzenie własnej filii handlowej za granicą jako oddziału, joint venture lub spółki-córki.Ograniczenie problematyki dystrybucji do formy wejścia, jaką jest eksport, wynika między innymi z tego, że w przypadku polskich przedsiębiorstw główną formą ich internacjonalizacji (której stopień jest, co prawda, niewielki) jest właśnie eksport.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Anna M. Zarzycka.
Hasła:Handel zagraniczny - zarządzanie
Kanały marketingowe
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
Marketing międzynarodowy
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2008.
Opis fizyczny:160 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 153-160.
Przeznaczenie:Dla studentów wyższych uczelni ekonomicznych.
Dla studentów wyższych uczelni ekonomicznych.
Powiązane zestawienia:Marketing międzynarodowy
Handel zagraniczny
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 46.672
Numer inw.: 46672
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy