Propaganda wizualna słusznej wojny : media wizualne XX wieku wobec konfliktów zbrojnych
Autor: Jarecka, Urszula.
W pracy zajmuję się analizą wojennych motywów wizualnych, interesują mnie najbardziej typowe narracje wizualne, schematy, klisze, symbole i metafory opisujące różne sytuacje wojenne i etapy zmagań. Uważam, że nie ma neutralnych ideologicznie opowieści o wojnie. Obrazy wojny występujące w różnych formach i kontekstach (czy pojedynczo w formie plakatu, czy jako materiał ilustrujący tekst prasowy, czy też jako film
dokumentalny, fabularny) są nasycone treściami kulturowymi i społecznymi, propagującymi określony sposób myślenia kształtujący postawy służące wzmocnieniu racji stanu danej społeczności, formacji politycznej czy kraju. (ze Wstępu)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Urszula Jarecka. | ||||||||
Hasła: | Propaganda wizualna - tematyka - 20 w. Propaganda wojenna - 20 w. Wojna - w sztuce | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, 2008. | ||||||||
Opis fizyczny: | 311, [1] s., [12] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 251-294. Indeks. | Powiązane zestawienia: | Propaganda | Propaganda wojenna Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 46.525
Numer inw.: 46525
Dostępność: tylko na miejscu