Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych
Autor: Łuczyński, Andrzej
[...] Pragnę podkreślić, iż pracę uważam za ważną i wielu miejscach oryginalną, mającą duże znaczenie dla teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Najważniejsze osiągnięcie autora to dobra konceptualizacja projektu badawczego, a następnie jego realizacja, dokonana z pewnym rozmachem wymagającym zaangażowania, wytrwałości i dużego nakładu pracy. Bogaty i bardzo
zróżnicowany materiał empiryczny został opracowany w rzetelny sposób, z doskonałym zachowaniem równowagi analizy jakościowej i ilościowej. Obliczenia statystyczne, nawet te bardziej zaawansowane, zawsze służyły rozwiązaniu określonego zadania badawczego. Wiedza, jaką uzyskał Autor, nie tylko stanowi istotny wkład w teorię opiekuńczo-wychowawczą, ale pozwala pewniej rozwiązywać dylematy natury etycznej związane z praktyką przysposabiania dziecka do rodziny zastępczej. prof. dr hab. Władysława Pilecka
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andrzej Łuczyński ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Rodziny. | ||||||
Hasła: | Dziecko - psychologia Rodzina zastępcza - socjologia - Polska - 21 w. Rodzina - patologia społeczna - Polska - 21 w. Rodzina - socjologia - Polska - 21 w. Wychowanie w rodzinie - socjologia - Polska - 21 w. Zabrze (woj. śląskie) - socjologia - 21 w. | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo KUL, cop. 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 245, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 231-[246]. Streszcz. ang. Spis treści także ang. | Powiązane zestawienia: | Dziecko – psychologia | Rodzina – socjologia Wychowanie w rodzinie Rodzina zastępcza Rodzina Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)