Społeczna odpowiedzialność uczelni w percepcji jej interesariuszy : raport z badań
Autor: Geryk, Marcin.
Projekt pt. "Społeczna odpowiedzialność uczelni w percepcji interesariuszy" został zrealizowany w latach 2007-2010. Początkowy okres poświęcono na opracowanie jego założeń, prawidłowe sformułowanie celów oraz dobór metod i technik badawczych. Ostatnim etapem była interpretacja uzyskanych danych i przygotowanie publikacji w formie raportu z badań. Kierownikiem projektu był dr Marcin Geryk, a zadanie zostało
sfinansowane przez Wyższą Szkołę Zarządzania w Gdańsku.Celem projektu było zbadanie pozycji i roli społecznej odpowiedzialności w procesie zarządzania uczelnią. Istotą procesu badawczego była charakterystyka społecznej odpowiedzialności w sektorze szkolnictwa wyższego oraz próba oceny wpływu działań z tego zakresu na poprawę efektywności zarządzania w krótko- i długoterminowej perspektywie. Nie mniej istotne było także zbadanie, czy sposób zarządzania uczelniami odpowiada oczekiwaniom interesariuszy oraz na ile uczelnie, zarówno publiczne, jak i niepubliczne, dostrzegają konieczność analizy ich opinii.Na potrzeby badań przyjęto, że zjawisko społecznej odpowiedzialności odnosi się do zawartych w strategicznych założeniach uczelni zagadnień prospołecznych. Dużo uwagi poświęcono analizie działań podejmowanych w zakresie kształtowania wizerunku, czy właściwie zespołu działań o charakterze marketingowym.Głównym celem przeprowadzonych badań była próba potwierdzenia tezy o istotnym wpływie społecznej odpowiedzialności na proces zarządzania uczelnią, co powinno pozwolić na zgromadzenie ważnych wskazówek, jakich działań oczekują interesariusze. Teza ta powinna znaleźć zastosowanie w postaci wdrożenia uzyskanych wyników przez instytucje szkolnictwa wyższego. Ważną wskazówką będą wyniki badania uzyskane w poszczególnych grupach interesariuszy uczelni. Kompleksowość tych działań może się przyczynić do poprawy wizerunku szkolnictwa wyższego i wydatnego zwiększenia jego roli w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa, a także do tworzenia gospodarki opartej na wiedzy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Marcin Geryk. | ||||||||
Hasła: | Nauczanie - efektywność - szkoły wyższe - Polska - 21 w. Odpowiedzialność moralna - Polska Szkolnictwo wyższe - etyka - Polska Szkolnictwo wyższe - socjologia - Polska - 21 w. | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 174, [1] s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. [175]. | Powiązane zestawienia: | Szkolnictwo wyższe | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 52.627
Numer inw.: 52627
Dostępność: tylko na miejscu